Beschermen met het systeem

Ons motto is: 'Vertrouwen is goed, controle is beter!' en we gaan zelfs nog een stap verder: We controleren namelijk niet alleen nieuwe en bestaande klanten, maar bieden bovendien veel andere veiligheidsdiensten aan.

TC Login: De toegang tot het Smart Logistics System

Een van de grootste veiligheidsgevaren vormt nog steeds de mogelijke ontcijfering (kraken) van de gebruiker/wachtwoord combinatie. Om die reden vergeven wij van TIMOCOM geen wachtwoorden voor de identificatie. Als klant van TIMOCOM downloadt u bij ons uw eigen veiligheidstoegang of beveiligingssleutel namens TC Login. Zo heeft u na de installatie en vrijschakeling op uw eigen computer makkelijk geautoriseerde toegang tot het Smart Logistics System.

Ook als u mobiel via de app het platform van TIMOCOM gebruikt, bieden bij dezelfde veiligheidsnormen aan. Zo dient TC Login in de transportbarometerapp samen met een eigen pincode als toegang tot uw eigen TIMOCOM-account.

Uw voordelen:
  • Ontvangst van een persoonlijke veiligheidssleutel tijdens het downloaden: TC Login
  • Eenvoudige toegang tot het systeem
  • Vrijschakeling uitsluitend voor geautoriseerde gebruikers
  • Geen uitspioneerbare gebruikersnaam/wachtwoord combinatie!

Een van onze sterke punten zijn: De technische veiligheid

Het veiligheidsnetwerk van TIMOCOM omvat ook consequente investeringen in de modernste IBM- en Oracle-technologie. Als klant van TIMOCOM krijgt u hiermee toegang tot een hightech platform van buitengewone kwaliteit dat ervoor zorgt dat u snel en veilig kunt werken.

Met TIMOCOM komt u niet voor vervelende verrassingen te staan: Onze datacenters staan op twee locaties op het hoogste niveau van veiligheid, die ervoor zorgen dat u de hele dag werken kan. Want onze servers zijn dankzij de volledige back-upsystemen ook bij noodsituaties of onvoorziene omstandigheden goed bereikbaar, zodat u met het Smart Logistics System van TIMOCOM gewoon kunt doorgaan in de kwaliteit die u gewend bent.

TIMOCOM biedt als IT-specialist:
  • ISO/IEC 27001-keurmerk gecertificeerde en energiezuinige computercentra
  • Veilige dataoverdracht via een versleutelde SSL-verbinding
  • 24/7 monitoren en operating met eigen ICT-afdeling
  • Meervoudige redundante internetaansluiting
  • Uiterst krachtige firewall en meerlaagse antivirussystemen
  • Alle gegevens zijn „Hosted in Germany“
Hosted in Germany - gegevensbescherming bij TIMOCOM
"We gaan heel zorgvuldig met uw gegevens om! Daarom heeft TIMOCOM het kwaliteitslabel 'Hosted in Germany'. De gegevens van onze gebruikers worden gehost in Duitsland en vallen daardoor onder het Duitse recht. Hiermee bedoelen we met name de Duitse wet op de gegevensbescherming, die wordt gezien als een van strengste wetten in Europa."

Marco Haack, Director IT Infrastructure & Services.

Strenge regels: de toegang tot het TIMOCOM-systeem

Transparant en competent: zo kunnen de zaken met TimoCom worden omschreven. Bedrijven die met het systeem willen gaan werken, moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen zodat we onze klanten de maximale veiligheid kunnen bieden die ze van ons gewend zijn. Zo zijn er al meer dan 130.000 TIMOCOM-gebruikers in goede handen op het gebied van veiligheid. Dit strikte toelatingsproces heeft ertoe geleid dat het tegenwoordig als teken van kwaliteit wordt gezien als u klant bent bij TIMOCOM.

Veiligheid op de spot- en contractmarkt
  • Doorgaans pas na 6 maanden na het oprichten van een bedrijf toegang tot de beurs
  • Controle van belangrijke bedrijfsdocumenten voor het afsluiten van het contract
  • Controle van iedere nieuwe klant
  • Permanente controle van klanten, ook na het afsluiten van het contract

Samen voor uw goed recht

Bij bedrijven heeft u zo nu en dan te maken met rekeningen die niet op tijd worden betaald. Hiervoor is de afdeling Incasso internationaal bij TIMOCOM in het leven geroepen. Deze afdeling komt snel in actie zonder zelf veel te moeten regelen en achterhaalt of er nog wordt betaald. Een voordeel bij TIMOCOM is bijvoorbeeld ook dat het advies van internationale klanten door medewerkers in de moedertaal wordt gegeven.

Maar onze incassoafdeling heeft daarnaast nog een speciaal neveneffect: hoofdzakelijk serieuze bedrijven zullen proberen lid van het TIMOCOM-netwerk te worden.

Meer informatie >

Door voorafcontrole elk risico uitsluiten

Onze klanten moeten elke dag efficiënt en veilig met het TIMOCOM-systeem kunnen werken - dat is onze taak. Maar voor een vlekkeloos verloop van de tot stand gekomen transacties tussen zakenpartners is natuurlijk ook zorgvuldig individueel koopmanschap een eerste vereiste.

Infografic over TIMOCOM Identify
Identiteitscontrole van zakenpartners controleren:
  • vraag de betreffende aanbieding uit het TIMOCOM-systeem in de vorm van een afdruk van de potentiële zakenpartner aan. Zo kunt u meteen controleren of deze partner ook zelf toegang tot het Smart Logistics System heeft.
  • Bekijk in het bedrijfsprofiel de informatie van uw potentiële zakenpartner. Met behulp van de documenten functie moet hij regelmatig gevraagde documenten uploaden die voor identificatie worden gebruikt.
  • Vergelijk vervolgens de gegevens in de geüploade documenten met de gegevens in het opslagen bedrijfsprofiel.
  • Vergelijk de gegevens van de contactpersoon, bijvoorbeeld om te zien of de naam, het telefoonnummer en het e-mailadres in het bedrijfsprofiel zijn opgeslagen en identiek zijn.

Als u gegronde redenen heeft om te twijfelen aan de informatie van de zakenpartner, helpt TIMOCOM Identify u erbij de potentiële partner verder te identificeren.

Wat u voor de identificatieopdracht nodig heeft:
  • Een afdruk van de aanbieding die de zakenpartner u heeft gestuurd uit het TIMOCOM-systeem
  • Een kopie van de documenten die in het bedrijfsprofiel zijn geüpload of de bedrijfsdocumenten die u van de zakenpartner heeft gekregen
  • Volledig ingevuld opdrachtformulier met opgave van de redenen waarom u uw bedenkingen heeft
Alle documenten worden per e-mail of fax naar TIMOCOM gestuurd:

+49 211 88 26 15 00

info.nl@timocom.com

Opdrachtformulier downloaden (PDF, 792 kB)

Voor een uitgebreide gratis controle trekt het team van TIMOCOM Identify maximaal vijf werkuren uit. Het antwoord krijgt u schriftelijk - op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.

Hoe u zelf aan eerlijke handel kunt bijdragen.

TIMOCOM doet met het intelligente meerdimensionale veiligheidsnetwerk al een hoop om alles bij uw dagelijkse werkzaamheden soepel te laten verlopen. Maar ook u kunt met eenvoudige middelen en maatregelen de veiligheid aanzienlijk verhogen. We geven u daarom graag een paar tips.

Uw checklijst ter controle van nieuwe zakelijke partner

Uw checklijst ter controle van nieuwe zakelijke partner

De belangrijkste voorafgaande regels voor eerlijk zakendoen

TIMOCOM controleert standaard nieuwe klanten, nog voordat ze toegang krijgen tot het eerste Smart Logistics System van Europa. Daardoor verrichten we al een groot stuk voorbereidende werk voor u. Maar ook u kunt elke dag aan uw eigen veiligheid werken.

Het is al voldoende om voordat het contract wordt gesloten een paar stappen te volgen waarmee de kans aanzienlijk wordt verkleind dat u te maken krijgt met 'oneerlijk' zakendoen. Daarom heeft TimoCom een lijst met de belangrijkste opdrachten opgesteld om de nieuwe zakelijke partner te controleren. Meer tips om ladingdiefstal te voorkomen is ook te vinden in de onderstaande bijdrage als Europees initiatief van TIMOCOM en SCHUNCK.

Checklijst ter controle van nieuwe zakenrelaties
Uw veiligheidscheck om vrachtdiefstal te voorkomen.

Uw veiligheidscheck om vrachtdiefstal te voorkomen.

Met deze checklist beschermt u uw bedrijf effectief tegen oplichting

Zwarte schapen zijn in de transportbranche geen nieuw fenomeen. Nieuw is wel, dat de bedriegers steeds driester te werk gaan. Het is daarom des te belangrijker om effectieve middelen en maatregelen te gebruiken die helpen oplichting en diefstal te voorkomen.

TIMOCOM GmbH en OSCAR SCHUNCK AG & CO. KG hebben samen een uitgebreide checklist voor bedrijven opgesteld die erbij helpt de identiteit van uw zakenpartners beter te controleren, al voordat het contract wordt afgesloten. We raden de verantwoordelijke medewerkers aan de in te vullen veiligheidschecklist te downloaden en de transportdienstverlener die de opdracht uitvoert aan de hand van vragen te controleren.

Checklist om ladingdiefstal te voorkomen
top

Ik ga akkoord, dat deze website cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en voor reclame gebruikt. Lees meer