17.03.2015

TimoCom creëert online-marktplaats voor hele transportketen

Meer orders op Europa's vrachtbeurs door toegang voor handel en productie

(1)

Erkrath, 19-03-2015. De wegvervoersmarkt wordt gekenmerkt door technologische veranderingen en daarmee in toenemende mate door automatisering en netwerkvorming. Ook vrachtbeursprovider TimoCom is daarvan doordrongen en wil daarom toekomstgerichte online-marktplaatsen realiseren, waarop alle partijen uit de transportwereld vrachten en laadruimte kunnen aanbieden en vinden. De volgende logische stap vormt de opening van de vrachtbeurs TC Truck&Cargo® voor klanten uit handel en productie in heel Europa. Dat betekent vooral één ding: Meer mogelijkheden voor business en meer transportorders.

Sinds de oprichting van TimoCom in het jaar 1997 werd de toegang tot de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® voor klanten uit handel en productie vanwege de overwegend uit expeditiebedrijven bestaande cliëntèle steevast geweigerd. Nu, 18 jaar later, is het volgens Marcel Frings, chief representative van TimoCom, hoog tijd om daar verandering in te brengen. „Door de ontwikkeling van het real time web, de sociale netwerken en messaging-diensten zijn de mensen immers al lang overal en permanent met elkaar verbonden. Dat werkt natuurlijk ook steeds verder door in de logistiekbranche. En TimoCom dient nu ook deze uitdaging aan te gaan. Wij willen de processen voor de hele transportketen optimaliseren Daartoe behoren uiteraard ook klanten uit handel en productie. De volgende logische stap is dus, ook hen europawijd te integreren.“ Die wens wordt ook door de klanten van TimoCom gedeeld. „De jaarlijkse enquêtes, waarvoor wij onze gebruikers regelmatig via News hebben uitgenodigd, wijzen uit dat de meerderheid die opening verwelkomt“, aldus Frings.

Productie- en handelsklanten krijgen echter alleen toegang tot „Lading invoeren“ en „Voertuig zoeken“. De mogelijkheid om ladingen te tracken en voertuigen in te stellen blijft voorbehouden aan expediteurs en transportdienstverleners. Dankzij de opening van de beurs voor verladers krijgen expediteurs bovendien nog meer mogelijkheden om rechtstreeks contact met productie- en handelsbedrijven op te nemen – en op die manier hun ordervolume en hun omzet te verhogen. Voor een duurzame klantenbinding zal daarbij echter niet alleen de prijs beslissend blijven, maar ook een goede, integrale service en betrouwbaarheid, vaktechnische expertise en stiptheid.

Dat hebben ook de goede ervaringen met het aanbestedingplatform TC eBid® genoegzaam bewezen. Hier kunnen ondernemingen uit handel en productie al sinds 2009 langlopende transportorders rechtstreeks aan transportdienstverleners aanbesteden. Naar eigen zeggen benutten de klanten het potentieel van beide producten, TC Truck&Cargo® en TC eBid®, optimaal en konden zij daarmee hun zakelijk succes flink verbeteren. De belangstelling en de vraag naar vrijschakeling van de beurs voor verladers zijn sindsdien gestaag toegenomen.

Als leidende software-onderneming handelt TimoCom dan ook progressief en volgt het bedrijf zijn belangrijkste doel, de koppeling van vrachten en laadruimte – voor alle transportdeelnemers uit heel Europa.

Meer informatie over TimoCom vindt u op www.timocom.nl.

Persbericht downloaden