Aanbestedingsplatform van TimoCom overtuigt steeds meer gebruikers in Europa.

TC eBid® draait al na twee jaar als een lier

Düsseldorf, 19-10-2011 TC eBid® wordt volwassen: Sinds 01-10-2009 maakt
TC eBid®, het online-platform voor aanbestedingen in heel Europa, het werk van steeds meer industriële en commerciële klanten stukken rendabeler en gemakkelijker. Meer dan 8.800 succesvol uitgevoerde internationale transportaanbestedingen spreken een duidelijke taal.

Meer dan 366 aanbestedingen per maand
Het door BMEnet, dochteronderneming van de BME (Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V.), onderscheiden platform realiseerde reeds in de eerste twaalf maanden 3.100 aanbestedingen. Bij het vieren van tweejarig jubileum kan TC eBid® nu al terugkijken op 8.800 aanbestedingen. Ofwel maar liefst 366 aanbestedingen per maand.

Geen wonder dus dat inmiddels meer dan 2000 bedrijven - van „big player“ tot kleine ondernemer - hun diensten en opdrachten via deze applicatie aanbesteden. Meer dan ooit zijn planbaarheid en economisch rendement tegenwoordig de basis voor een goed draaiende business. Met name binnen een aan schommelingen onderhevige transportmarkt is lange termijnplanning van bijzonder belang.

Aanbesteding in slechts drie stappen
Onder het motto „Vandaag al aan morgen denken“ biedt het aanbestedingsplatform zowel aan aanbestedende industriële en commerciële klanten als aan expediteurs en transportdienstverleners aanmerkelijk meer businessmogelijkheden en concurrentievoordeel. Het voordeel van TC eBid® zit hem met name in het enorme gebruiksgemak. Per aanbesteding bereikt men maar liefst 30.000 gekeurde transportdienstverleners. En heel belangrijk: De mede-bieders zien daarbij elkaars biedingen niet - op die manier wordt een prijzenoorlog voorkomen. De gehele procedure verloopt elektronisch en wordt overzichtelijk en begrijpelijk gedocumenteerd. Complexe tabellen, verouderde adressenbestanden doorlezen of lang telefoneren is voor alle deelnemers verleden tijd.

De aanbesteding wordt in drie stappen uitgevoerd en kan flexibele aan de behoeften worden aangepast. Staffelen op „gewicht/volume“ en gelijktijdig meerdere prijzen per vertrek/bestemmingscombinatie aanvragen is probleemloos mogelijk. Bovendien kunnen prijzen behalve „per transport of per kilometer“ ook „per eenheid“, bijv. „ladingmeter of pallet“ , worden gespecificeerd.

Marcel Frings, chief representative van TimoCom, belooft, niet op de lauweren te gaan rusten: Wij zijn dag in dag uit aan het werk om de kwaliteit van ons aanbestedingsplatform nog verder te verbeteren, teneinde de gebruikers exact de economische voordelen te bieden die zij wensen. Wij doen er alles aan om de klant nieuwe praktische features te bieden, dus geen geen tierelantijnen! Voor de nabije toekomst is er alvast heugelijk nieuws. TimoCom heeft een reeks positieve verrassingen in petto!“