Bedrijf zet positieve ontwikkeling van 2007 in alle sectoren voort

Düsseldorf, 18-06-2008 – De continue groei van TimoCom Soft- und Hardware GmbH vindt zijn neerslag in indrukwekkende cijfers. Op alle businessvelden konden zowel voor 2007 als voor het lopende jaar een duidelijke stijging van het resultaat gerealiseerd worden. De over de gehele linie positieve resultaten laten zien dat de onderneming onveranderd succesvol opereert.

Meer omzet, meer klanten, een groter team en een krachtige toename van het beursvolume: De internationale vracht- en laadruimtebeurs TimoCom TRUCK & CARGO® kan telbare successen presenteren! Alleen al de omzetstijging van het afgelopen jaar is ronduit imponerend: In 2007 werd een omzet van 30,9 milj. Euro gerealiseerd, wat neerkomt op een procentuele groei van maar liefst 33% in vergelijking met het voorafgaande jaar . Tevens kon in 2007 opnieuw een substantiële uitbreiding van het klantenbestand genoteerd worden; parallel daarmee werd het vracht- en laadruimteaanbod duidelijk uitgebouwd.

De cijfers van het lopende businessjaar laten zien dat de Europese marktleider ook in 2008 bij de successen van het voorafgaande boekjaar kan aanknopen. In het eerste kwartaal van dit jaar kon bij de klantcijfers opnieuw een toename van 4,4 % ten opzichte van de al ronduit positieve ontwikkeling in 2007 geboekt worden. Ook het totale volume van de beurs liet met een toename van 14,2 % in de eerste drie maanden een duidelijke stijging zien ten opzichte van het voorafgaande jaar. Ronduit verheugend is ook de groei van het personeelsbestand: Momenteel heeft de onderneming ruim 180 mensen in dienst, dat is een toename van het aantal medewerkers met 16,7 %. Hier is absoluut sprake van een positieve ontwikkeling, die aanhoudt en de naam van TimoCom als jobmotor in alle opzichten bevestigt.

De redenen voor de behaalde bedrijfssuccessen liggen met name in de bijzonder hoge kwaliteitsstandaards, het grote vracht- en laadruimteaanbod en de hoge betrouwbaarheidsgraad van de beurs. Daarnaast zijn het transparante en duidelijke prijzenmodel en de periodieke introductie van innovatieve, ondersteunende functies, zoals bijv. het transportregister TC Profile® overtuigende pluspunten. „TimoCom zal haar aanbod verder uitbouwen, nieuwe producten ontwikkelen en deze op de behoeften van de klant afstemmen", aldus Business Unit Director Sales, Andreas Möllenbeck, die ook over het verdere verloop van dit jaar optimistisch is.
Goede vooruitzichten dus voor het bedrijf om het succes duurzaam uit te bouwen en te bestendigen – want de groeicurve wijst onveranderd stijl omhoog.