De TimoCom Messenger is gelanceerd

Een grote stap voor TimoCom, een grote stap voor de sector

Erkrath, 26-11-2015 – Waar denkt u aan bij een transport- en logistiekbedrijf? Welke woorden komen in u op? Telefoon, pen, schrijfblok en adresboek bijvoorbeeld? TimoCom, de aanbieder van het grootste vervoersplatform van Europa, denkt hierbij toch aan wat anders: toetsenbord, beeldscherm, muis, chat. Het bedrijf denkt aan hulpmiddelen die de workflow in zijn geheel en bedrijfscommunicatie in het bijzonder op een professionele en veilige manier kunnen vereenvoudigen. Hiermee was het idee voor een nieuwe communicatietool voor de sector geboren: de TimoCom Messenger. Het nieuwe onderdeel van het vervoersplatform is nu gratis beschikbaar voor de 100.000 gebruikers. De Messenger biedt zoveel meer dan de chatfunctie alleen:

Beter onderhandelen, sneller zakendoen, duurzaam archiveren...

De bedrijfscommunicatie van de TimoCom-gebruiker zal door de komst van de Messenger totaal veranderen. U heeft nu de mogelijkheid om een aanbieding te kiezen uit de vrachtuitwisseling TC Truck&Cargo® en met slechts één klik de chat voor aanbiedingen te openen om met de zakenpartner te kunnen onderhandelen. Zakendoen ging nog nooit zo snel! Als de onderhandelingen zijn afgerond en u en de aanbieder afspraken hebben gemaakt, kunt u de chatgeschiedenis uitprinten of lokaal opslaan als PDF-bestand. Ook aan het aspect veiligheid is gedacht: als klanten via de TimoCom Messenger communiceren, kunnen ze er altijd van uitgaan dat ze te maken hebben met een “echte” gebruiker. Iedere nieuwe klant wordt namelijk uitvoerig gecontroleerd voordat hij toegang krijgt tot het vervoersplatform. Bij openbare chats is dit wel anders.

Het IT-bedrijf met hoofdkantoor in Erkrath heeft naast de chat voor aanbiedingen ook gedacht aan een algemene chat die bedoeld is voor niet-werkgerelateerde gesprekken: “Goede contacten zijn onmisbaar. Door de algemene chat kunnen onze gebruikers heel gemakkelijk een netwerk met geselecteerde partners opbouwen en contact houden via de Messenger. Zakenrelaties onderhouden was nog nooit zo eenvoudig”, aldus Marcel Frings, woordvoerder van TimoCom. Een bijkomend voordeel: gebruikers van het vervoersplatform kunnen de algemene chat ook binnen een bedrijf als communicatiemiddel voor collega's gebruiken, zodat ze snel informatie kunnen uitwisselen. De collega's moeten daarvoor wel een TimoCom-licentie hebben.

24 uur per dag inspelen op kansen

Vooral in de transportwereld is het van groot belang dat u snel reageert en meteen beschikbaar bent. De gebruikers kunnen de Messenger daarom ook op mobiele apparatuur gebruiken. Daarvoor moet u zich gewoon inloggen op een mobiel apparaat via de transportbarometer-app met uw TimoCom-account. Uw contacten en chats worden dan automatisch gesynchroniseerd. “Een Messenger die op verschillende apparaten kan worden gebruikt, heeft als voordeel dat onze gebruikers ook onderweg toegang hebben tot de vrachtbeurs, met name als de deal is gesloten. Dit kan bijvoorbeeld handig zijn om al zaken te doen voor de volgende dag of om van tevoren een overzicht te krijgen van wat er nog allemaal op de planning staat. Met onze Messenger kunnen gebruikers de nieuwste berichten niet alleen op een computer, maar ook op een smartphone of tablet zien”, legt Marcel Frings uit.

De eerste TimoCom Messenger wordt nu ingevoerd in de transport- en logistieksector. De workflow van de gebruikers zul daardoor compleet veranderen. Dat wil zeggen, de workflow van 100.000 gebruikers. Een TimoCom Community. Overal met elkaar verbonden.

Auteur:

Smahan Dahmani-Cicek