Een veilige aangelegenheid: Business met de vracht- en laadruimtebeurzen in Europa!

Düsseldorf, 16-3-2009 – Slecht betalende klanten vormen juist in de huidige economische situatie een bestaansrisico voor elke onderneming. En met name in de transportbranche is men goed bekend met het probleem van in verzuim blijvende betalers! Voor vracht- en laadruimtebeurzen houdt dit in dat zij op het gebied van kwaliteit duidelijk meer moeten bieden dan alleen maar een „prikbord“-functie. Daarom heeft TimoCom Soft- und Hardware GmbH als marktleidende vracht- en laadruimtebeurs een intelligent opgebouwd veiligheidsnet ontwikkeld, om haar klanten bij het gebruik van haar beursplatform TimoCom TRUCK & CARGO® een optimum aan kwaliteit te bieden.

Benutting van een vracht- en laadruimtebeurs is voor veel transportbedrijven een onmisbaar instrument. Alleen met behulp van dit instrument kunnen expediteurs en vervoerders de bezetting van hun laadcapaciteit optimaliseren. Veel bedrijven laten zich echter al te snel verleiden door gratis of “voordelige” vrachtbeurzen. Zoals bekend hebben „zwarte schapen“ het daar heel gemakkelijk. TimoCom Soft- und Hardware GmbH neemt haar leden heel secuur onder de loep! Nieuwe klanten worden voorafgaand aan opname in de TimoCom-database uitgebreid nagetrokken op hun liquiditeit. Dit houdt in dat al in het voorstadium betrouwbare informatie ingewonnen wordt over de bedrijfseconomische, zakelijke en financiële situatie (debiteurstatus) van een bedrijf. Naast een dergelijke solvabiliteitscontrole worden ook de ervaring en de reputatie van een bedrijf bij de algehele beoordeling betrokken. Als speciale service biedt TimoCom als enige vracht- en laadruimtebeurs in Europa haar klanten een eigen incassobureau om vorderingen veilig te stellen. TimoCom-jurist Alexander Oebel legt uit: „De beste verzekering voor de klant is een beurs die hem of haar een hoge mate van veiligheid biedt. Bepalend voor de veiligheid en kwaliteit van een vracht- en laadruimtebeurs is de betrouwbaarheid van haar deelnemers. Want wie zakelijk „onderweg“ is, moet op zijn partners kunnen vertrouwen. Daarom controleren wij altijd vooraf, of een bedrijf al langer bestaat en al geruime tijd succesvol opereert. Daarbij wordt als regel gehanteerd dat geïnteresseerden pas dan toegang tot onze beurs krijgen, wanneer zij zich minimaal 6 maanden in de markt gehandhaafd hebben.

De TimoCom-kwaliteitscontrole gaat echter nog verder. Ook na de totstandkoming van overeenkomsten houdt TimoCom haar klanten permanent in het oog ten aanzien van betalingsmoraal, solvabiliteit en algemeen invoergedrag. Bovendien worden bestaande klanten aangemoedigd om dubieuze gebeurtenissen of gedragwijzen bij het gebruik van de beurs meteen te melden. Leden die zich niet aan de spelregels houden en/of gerechtvaardigde vorderingen niet betalen, worden meteen uitgesloten van het gebruik van het programma!

Naast de solvabiliteitscontrole en de Customer Controlling omvat het veiligheidsnet van TimoCom bovendien ook een consequente investering in de modernste IBM- en Oracle-technologie! TimoCom klanten krijgen daarmee toegang tot een hightech platform van topklasse dat hen in staat stelt, snel en veilig te werken. Een cruciaal veiligheidsaspect bij TimoCom is ook dat klanten die worden toegelaten tot de vrachtbeurs geen uitspioneerbare combinatie van gebruikersnaam + password ontvangen. In plaats daarvan kunt u een persoonlijke TC Login veiligheidsleutel downloaden en na installatie en vrijschakeling van uw veiligheidstoegang vanaf de eigen computer ons systeem comfortabel en geautoriseerd gebruiken. Op die manier is ongeautoriseerde toegang eens en vooral uitgesloten!

En zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat een natuurramp de TimoCom-server in de Duitse hoofdvestiging zou vernielen, is er direct een volledig back-up systeem beschikbaar! Dit bevindt zich op voldoende afstand om de ladingbeurs met dezelfde kwaliteit te laten doordraaien! Maar een dergelijke catastrofe zal zich niet snel voordoen. Alexander Oebel: „Ons motto luidt: „Vertrouwen is goed – controle is beter!“ En dat weten onze klanten! Zij bevinden zich bij ons in zeer goede handen en profiteren binnen de branche inmiddels van de reputatie die in een “kwaliteitskeurmerk” besloten ligt. Daar zijn wij trots op en het motiveert ons om de kwaliteitseisen van onze klanten ook in de toekomst op het hoogste niveau te houden!