Flo en TimoCom stuwen het transportaanbod omhoog

De samenwerking is beklonken, alle leden krijgen speciale condities

TIMOCOM Persberichten – Actueel geïnformeerd

Flo en TimoCom stuwen het transportaanbod omhoog

Düsseldorf, 2012-02-09 – Begin januari koos Flo, een van Frankrijks grootste tranportorganisaties Flo (France lots organisation) voor samenwerking met  TimoCom Soft- und Hardware GmbH, provider van de marktleidende Europese vracht- en laadruimtebeurs
TC Truck&Cargo® en het aanbestedingsplatform TC eBid®. Haar aangesloten leden genieten voortaan speciale condities en profiteren van de programma-interface
TC Connect en de vele extra servicemogelijkheden.

De coöperatie „France lots organisation“ bestaat sinds 1993, is gevestigd te Bruges, vlakbij Bordeaux, en zet zich in voor de gezamenlijke belangen van inmiddels 75 middelgrote transport- en logistiekondernemingen. Naast de transportafwikkeling ondersteunt de Franse groep haar leden ook bij het voorraad- en magazijnbeheer en de uitvoering van speciale transporten binnen Europa. Het hoofd van de sectie vracht- en laadruimtebeurzen van de Flo groep, Philippe Perocheau, is ervan overtuigd dat alle partners door de samenwerking met het Düsseldorfse softwarebedrijf concurrentievoordelen verkrijgen: „Dat de Flo groep heeft gekozen voor TimoCom resulteert uit de afweging dat wij onze leden een uitgebreid keuzeaanbod aan internationale transportaanbiedingen willen bieden. En dat is precies waarin de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® van TimoCom kan voorzien. Met TimoCom hebben onze leden dagelijks toegang tot maar liefst 300.000 internationale vracht- en laadruimteaanbiedingen." Om het grote aanbodsspectrum optimaal te kunnen benutten, stelt de IT-dienstverlener alle aangesloten ondernemingen de interface
TC Connect ter beschikking, via welke de eigen planningssoftware net als voorheen toegang tot de vracht- en laadruimtebeurs heeft.

Prijs- en servicevoordelen van samenwerkingscontracten

Behalve van de prijsvoordelen, zoals de gratis aansluiting, wordt geprofiteerd van een uitgebreid dienstenspectrum. Marcel Frings, chief representative van TimoCom, formuleert het zo: „Alle partners van Flo genieten bij ons tal van servicediensten, bijvoorbeeld de telefoonhotline TimoCom Assist voor het beantwoorden van vragen rond het complete transportgebeuren, of de on-the-road service ter voorkoming van lege ritten. Ook het veiligheidspakket TC Secure is in de service inbegrepen.

Meer informatie over TimoCom en de transportorganisatie Flo vindt u onder www.timocom.com of www.francelots.com.