Geen kans voor „zwarte schapen“!

Düsseldorf, 20.12.2007 – Slecht betalende klanten zijn een risico voor elke onderneming. Juist in de transportbranche is het probleem van in verzuim blijvende betalers bekend! Voor vracht- en laadruimtebeurzen houdt dit in, dat zij op het gebied van kwaliteit duidelijk meer moeten bieden als alleen maar een „prikbord“-functie. De toonaangevende vracht- en laadruimte-beurs van TimoCom Soft- und Hardware GmbH is een voorbeeld voor vele andere beurzen: het bedrijf heeft zijn beurs TimoCom TRUCK & CARGO® niet alleen uitgebreid met een groot aantal additionele mogelijkheden en voorzieningen, maar is met zijn goed doordachte en intelligente veiligheidsnet de concurrentie een grote stap vóóruit..

Het gebruikt van een vracht- en laadruimtebeurs is voor veel transportbedrijven van essentieel belang. Enkel met behulp van dit instrument kunnen expediteurs en vervoerders hun laadcapaciteiten optimaal benutten. Veel bedrijven laten zich echter snel verleiden door de diverse gratis vrachtbeurzen. Zoals men weet, hebben zwarte schapen het daar heel gemakkelijk.
De TimoCom Soft- und Hardware GmbH neemt haar leden héél secuur onder de loep! Als enige aanbieder van een vracht- en laadruimtebeurs biedt het bedrijf zijn klanten, ter wille van de zekerheid, een eigen incassobureau aan. Nieuwe klanten worden vóór opname in de TimoCom-database uitgebreid gescreend. Dit houdt in dat al voor de vrijschakeling betrouwbare informatie ingewonnen wordt over de bedrijfseconomische, zakelijke en financiële situatie van een bedrijf. Bij de totale beoordeling wordt echter niet alleen uitgegaan van de zogenaamde solvabiliteits-controle, maar ook van de ervaring en reputatie van een bedrijf. TimoCom-jurist Alexander Oebel beklemtoont: „Het is daarbij van belang of een bedrijf al langer bestaat en al einige tijd met succes zaken doet. Daarom krijgen bedrijven principieel pas dan toegang tot onze beurs, wanneer zij minimaal 6 maanden op de markt bestaan."

De TimoCom-kwaliteitscontrole gaat echter nog verder. Ook na de totstandkoming van een contract houdt TimoCom haar klanten altijd in het oog ten aanzien van betalingsmoraal, solvabiliteit en algemeen invoergedrag. Bovendien worden bestaande klanten aangemoedigd om een eventuele ongewenste gang van zake of gedragswijze bij gebruik van de beurs meteen te melden. Leden die zich niet aan de spelregels houden en/of gerechtvaardigde vorderingen niet betalen, worden meteen uitgesloten van het gebruik van het programma!

Naast de solvabiliteitscontrole en de Customer Controlling omvat het veiligheidsnet van TimoCom bovendien ook een consequente investering in de modernste IBM- en Oracle-technologie! TimoCom-klanten krijgen daarmee toegang tot een hightech platform van topklasse die het hen mogelijk maakt om snel en veilig te werken. Zelfs in het onwaarschijnlijke geval dat een natuurramp de TimoCom-server in de Duitse hoofdvestiging zou vernielen, is er meteen een volledig back-up-systeem beschikbaar! Dit bevindt zich op voldoende afstand om de vrachtbeurs met de gebruikelijke kwaliteit verder te laten werken! Maar een dergelijk worstcase scenario zal zich niet voordoen. Alexander Oebel benadrukt: „Wij gaan uit van het motto „Vertrouwen is goed – controle is beter!“ Dat weten onze klanten ook! Zij bevinden zich bij ons in zeer goede handen en profiteren binnen de branche intussen van de reputatie een “kwaliteitskeurmerk” gekregen te hebben. Daar zijn wij trots op, dit motiveert ons om de kwaliteitseisen van onze klanten ook in de toekomst op het hoogste niveau te houden!"