IAA Nutzfahrzeuge 2010: TimoCom presenteert de transportbarometer als nieuwe app

Hannover, 24-09-2010. TimoCom Soft- und Hardware GmbH heeft bij aanvang van de IAA Nutzfahrzeuge van dit jaar in Hannover een echte highlight gepresenteerd. Op de persconferentie van de dienstverlener voor IT-logistiek werd de transportbarometer exclusief als nieuwe app voorgesteld. Gebruikers kunnen per direct en overal de actuele situatie op de Europese wegtransportmarkt opvragen.

Het idee om een transportbarometer-app te ontwikkelen, is een logische consequentie uit TimoComs dagelijkse activiteiten. „De concurrentie op de transport- en logistiekmarkt wordt steeds heftiger. Dat betekent dat er bliksemsnel op de actuele marktsituatie gereageerd en "to the point" geargumenteerd moet kunnen worden, om de beste prijzen te krijgen. Het mobieltje gaat tegenwoordig overal mee naar toe en nu is ook de transportbarometer van TimoCom een permanente metgezel“, aldus een verheugde Marcel Frings, Chief Representative van TimoCom.

De marktsituatie in het oog houden
Gebruikers van de transportbarometer-App profiteren per direct van de uitgebreide marktgegevens die TimoCom als Europees marktleider bij de vracht- en laadruimtebeurzen van seconde tot seconde aanlevert. Dit aanbod van dagelijks tot maar liefst 230.000 internationale vracht- en laadruimteaanbiedingen wordt voor de transportbarometer geëvalueerd en praktisch 'real time'' naar de smartphone doorgezonden. Bij contractonderhandelingen ter plaatse kan de actuele situatie op de thuismarkt nu altijd en overal in Europa worden bekeken. Dat maakt deze kleine applicatie tot een onmisbaar hulpmiddel voor marktprijsberekening, waardoor app-gebruikers onmiddellijk op vraag en aanbod van vracht- en laadruimtecapaciteiten kunnen reageren.

De volgende app is in aantocht
De eerste transportbarometer-app is nog maar nauwelijks gelanceerd, of TimoCom werkt alweer aan een doorontwikkeling. De volgende „Transportbarometer Pro“-versie biedt aanvullend een statistiekfunctie, waarmee de ontwikkeling van de vraag-aanbod-situatie bij de vracht- en laadruimtecapaciteit in het afgelopen en het lopende jaar op een tijdsbalk wordt weergegeven.
Met de TimoCom transportbarometer-app blijven alle bij vervoer en transport betrokken partijen permanent optimaal geïnformeerd over de actuele ontwikkelingen binnen de Europese wegtransportmarkt. Excuses als „Dat wist ik niet“ zijn er met deze app niet meer bij.

Meer informatie over TimoCom en de transportbarometer-app vindt u tevens op www.timocom.com.