Kwaliteit die gezien mag worden

Düsseldorf, 2010-06-17  -  BMEnet, een dochteronderneming van de BME (Bundes-verband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V.) heeft TimoCom Soft- und Hardware GmbH gekenmerkt voor haar Europese aanbesteding-platform TC eBid®. Om voor bedrijven de oriëntatie te vereenvoudigen, verleent BMEnet GmbH kwaliteitskeurmerken voor softwareproducten die integratieve oplos-singen voor de optimalisering van de in- en verkoop bieden. De toegekende kwaliteitsmerken staan voor gekeurde kwaliteit, markttransparantie en inves-teringszekerheid bij de keuze van softwaresystemen. TC eBid® biedt planning-szekerheid op basis van langlopende vervoerscontracten en is een belangrijk hulpmiddel bij het bepalen van marktconforme transportprijzen.

De BME werd in 1954 opgericht en verleent diensten aan 7.500 aangesloten zelfstandige ondernemers en bedrijfsleden. Als netwerkbouwer bevordert de organisatie de uitwisseling van kennis en ervaring tussen bedrijven en wetenschappelijke instellingen, voor zowel verstrekking als aanbod. BMEnet GmbH, de dochteronderneming van de BME, verleent keurmerken voor eSourcing software, eSourcing/IT-dienstverleners, catalogus management, desktop purchasing, elektronische aanbesteding, contract management en content management. Van een dergelijk kwali-teitskeurmerk profiteert nu ook TimoCom. Andreas Richter, Product Ma-nager van de BME beoordeeld de features van TC eBid®als volgt: „Het webgebaseerde platform van TimoCom reduceert om te beginnen de be-werkingskosten door een hoge mate van standaardisatie en een eenvoudi-ge, uitgekiende gebruikersbegeleiding. Bovendien profiteert de gebruiker van een uitgebreide, reeds gecontroleerde pool van transportdienstverle-ners, die de marktransparantie verhoogt. TC eBid® zorgt verder voor een solide prijstransparantie en stabiele marktprijzen binnen de transportsec-tor."

Kwaliteitskeurmerk biedt concurrentie voordelen

Voor TimoCom is de onderscheiding zeer waardevol, al was het maar omdat klanten doorgaans eerder voor gecertificeerde dan voor niet-gecertificeerde producten kiezen. Omgekeerd kan TimoCom de kwaliteit van haar software tegenover haar klanten bewijzen, want de kwaliteitskeur is gebaseerd op gestandaardiseerde en neutrale criteriacatalogi. Marcel Frings, chief representative van TimoCom, over de onderscheiding: „Wij zijn er trots op, tegenover onze klanten het bewijs van "gekeurde kwaliteit" ook op deze manier te kunnen leveren en zijn tevens bijzonder verheugd dat BME het potentieel van onze producten heeft onderkend. TC eBid® helpt alle spelers van de transportsector bij de optimalisatie van transportaanbestedingen en vereenvoudigt de zakelijke processen tussen de vervoerders- en verladerssector. Dat maakt de business uiteindelijk productiever en transparanter en zorgt voor een flinke kostenbesparing."