Leden van de VSH profiteren van verstevigde samenwerking

Düsseldorf, 2010-11-05 - Al vanaf februari 2009 profiteert de Verband Straßengüterkraftverkehr und Logistik Hamburg e.V. van de Gesloten Transportbeurs voor staal vervoerende ondernemingen, een beurs binnen de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo®. Dankzij de op 26-08-2010 gesloten samenwerkingsovereenkomst met TimoCom zijn VSH-leden de concurrentie nu een stap voor: Zij kunnen per direct tegen speciale voorwaarden klant worden bij de Europese marktleider onder de vracht- en laadruimtebeurzen.

Getrouw de leuze „Eén voor allen, alleen voor één" is ook de samenwerking tussen de VSH en TimoCom Soft- und Hardware GmbH op solide basis gevestigd. De VSH verdedigt de belangen van de in Hamburg gevestigde goederentransport- en logistiek ondernemers in alle aangelegenheden van het verkeers- en commerciële beleid. Voor toegang tot de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en voor het gebruik van het online-platform voor transportaanbestedingen in heel Europa TC eBid® betalen zij geen aansluitkosten. Binnen de hektiek van het dagelijkse planningsgebeuren tellen kostenvoordelen door TimoCom voor deze leden dubbel en dwars. Het bedrijf uit Düsseldorf laat hen dan ook profiteren van een onvolprezen 'premium' product.

Aangesloten leden zijn bij TimoCom in veilige handen.
Verenigingsleden kunnen zich bij TimoCom helemaal veilig voelen. Want het ingenieuze veiligheidssysteem TC Secure garandeert betrouwbare en transparante transacties via de in Europa marktleidende vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en het aanbestedingsplatform TC eBid®. Dagelijks beschikt men over een aanbod van zo'n 230.000 brandactuele vracht- en laadruimteaanbiedingen afkomstig van 75.000 deelnemers uit heel Europa. TimoCom-medewerkers screenen iedere nieuwe deelnemer, voordat deze wordt toegelaten. Bovendien krijgen alleen die bedrijven toegang tot het programma, die zich reeds tenminste 6 maanden in de markt hebben weten te handhaven. De feitelijke transportorder sluiten de gescreende partners rechtstreeks onderling af, waarbij voor beide partijen een optimale benutting van de capaciteit voorop staat. Anders dan op de spotmarkt bij TC Truck&Cargo® profiteren leden dankzij het Europese platform voor transport-aanbestedingen TC eBid® van langlopende planningszekerheid: Verladers uit handel en industrie en verladende expediteur besteden hier besteden hier hun langlopende transportorders aan.

Synergie-effecten voor beide partners
TimoCom en de VSH zijn zeer gemotiveerd om met elkaar samen te werken, omdat dit potentiële synergie-effecten vergemakkelijkt. Sociaal-econoom Frank Wylezol van de VSH is vol lof over het volume en de gevarieerdheid van het transportaanbod op de aanbestedingsplatformen en het brede servicepakket van TimoCom: „Dankzij de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® beschikken onze leden nu over een enorme aanbodpool. De beurs vergemakkelijkt het dagelijkse werk en draagt bovendien bij tot een verlaging van de kosten. Deelnemers kunnen hier hun beschikbare capaciteiten snel en efficiënt optimaal benutten. Daarnaast is TimoCom attractief door veel extra service! Zoals bijvoorbeeld het veiligheidspakket TC Secure." Chief Representative Marcel Frings ziet in deze samenwerking grote kansen: „De VSH is voor ons een sterke en betrouwbare partner, met wie we graag samenwerken. Van die samenwerking profiteren straks alle VSH-leden, omdat wij ons serviceaanbod gebundeld gaan presenteren, om zo nog meer mogelijkheden te kunnen aanbieden."