Met TC eBid® zijn transportaanbestedingen juist nu een zinvolle zaak!

Düsseldorf 10-09-2010 – Al een aantal weken is er op de Europese transportmarkt sprake van een vrachtaanbod dat de beschikbare laadcapaciteit aanmerkelijk overschrijdt. En dat uitgerekend op het moment dat de conjunctuur weer begint aan te trekken. De kloof tussen vrachtaanbod en laadruimte zal over niet al te lange tijd dus alleen maar wijder worden. Daarom moet het devies nu al luiden: Capaciteit veiligstellen voor betere tijden! TC eBid®, het online-platform voor transportaanbestedingen binnen heel Europa van TimoCom is daarvoor het ideale middel.

Ten gevolge van de economische crisis zagen veel transportdienstverlners zich genoodzaakt, hun wagenpark drastisch in te krimpen. Maar nu ontbreken die trucks. Net nu er weer meer goederen getransporteerd moeten worden. Ook al zijn er momenteel nog geen extreme bottlenecks -een verlader die slim is, neemt alvast maatregelen! Draait de economie eenmaal op volle toeren, zal het steeds moeilijker worden, trucklading op transport te zetten. Daarom doen verladers uit handel & industrie of verladende expediteurs er verstandig aan, hun vracht reeds nu via TC eBid® aan te besteden.

Vandaag al aan morgen denken
Geheel volgens het motto „Goed gepland is half gewonnen“ regelt u via het aanbestedingsplatform vandaag al de laadruimte, die u morgen nodig heeft. Want een transportorder die vandaag wordt ingepland, kan op elk willekeurig tijdstip in de toekomst worden uitgevoerd. Dat biedt opdrachtgevers maximale zekerheid. Ongeacht, hoe krap de laadruimte nog gaat worden -TimoCom-klanten hebben hun schaapjes al lang en breed op het droge.

Uitzonderlijk efficiënt
Het aanbesteden gaat niet alleen ongecompliceerd, maar ook heel praktisch in zijn werk: Complexe tabellen, verouderde adressenbestanden doorlezen of lang telefoneren is voor iedereen voorgoed verleden tijd. De complete procedure wordt elektronisch afgewerkt en overzichtelijk en begrijpelijk gedocumenteerd. Daarnaast is TC eBid® bijzonder effectief: Per uitschrijving zijn maar liefst 30.000 transportdienstverleners potentieel bereikbaar -Europawijd. In vervolg op de aanbesteding kunnen informatieve evaluaties worden geraadpleegd en prestatie-indicatoren worden opgesteld. Dat vergemakkelijkt de controle van marktconforme prijzen en zorgt voor een goede beslissingsbasis voor het kiezen van de juiste dienstverleners.