Nieuwe kansen voor TC Truck&Cargo® -klanten.

Düsseldorf, 2009-10-01 – Een kleine sensatie kondigt zich aan in de Europese transport- en logistiekbranche! Op 2009-10-01 betreedt TimoCom Soft- und Hardware GmbH met haar platform TC eBid® het podium van de lange termijn-transportcontracten. Alle deelnemers in de transport- en logistiekketen hebben hier de mogelijkheid, aanbestedingen te publiceren en aanbiedingen uit te schrijven. Met andere woorden: expediteurs, vrachtvervoerders en de nieuwe doelgroep handel en industrie gaan hiervan uitdrukkelijk profiteren.

Om in de logistieksector profijtelijk te kunnen opereren, zijn dienstverleningsinnovaties benodigd die het concurrerend vermogen van de bedrijven doelgericht en duurzaam verbeteren. Dat uitgangspunt heeft TimoCom tot belangrijkste leidraad van haar activiteiten gemaakt. Het beste voorbeeld hiervan: Timocom's Europa-wijd opererende vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo®. Deze beurs is binnen de kortste tijd uitgegroeid tot marktleider in Europa. Maar nu is er een nieuw, veelbelovend TimoCom-product in de markt geïntroduceerd: TC eBid®!

Het betreft een aanbestedingsplatform en vormt de logische aanvulling op het spotmarkt-platform TC Truck&Cargo®. Met TC eBid® verschijnt een product op de markt dat het zakelijk verkeer tussen bedrijven en dienstverleners met deel- en compleetladingen in de lange termijn contracttransportsector aanmerkelijk eenvoudiger en rendabeler maakt. De voordelen voor TC Truck&Cargo® -klanten: Zij kunnen nu participeren in de contracthandel en hun aanbiedingen gratis in TC eBid® plaatsen! Een belangrijk voordeel dus, met name in de huidige tijd; want TC Truck&Cargo® -klanten profiteren zo van een nog betere bezettingsgraad en een hogere rentabiliteit.

TC eBid®-klanten kunnen op hun beurt lange termijn- of projectgebonden transportaanbiedingen aan ruim 30.000 dienstverleners uit heel Europa offreren. Bovendien hebben deze verladers gratis toegang tot het heel Europa omvattende transportregister TC Profile® en de calculatiemodule TC eMap®.

TC eBid® is evenals TC Truck&Cargo® bijzonder gebruiksvriendelijk, veilig en in 24 talen beschikbaar. Net als bij TC Truck&Cargo® houdt TimoCom zich volledig afzijdig van de contractafwikkeling en treedt enkel als technisch bemiddelaar op.  Marcel Frings, hoofd key account management en mede verantwoordelijk voor TC eBid®, beschouwt Timocom's doelgerichte oriëntatie op de behoeften van de klant als de belangrijkste succesfactor: „TimoCom is afkomstig uit de branche, TimoCom begrijpt de branche. Daarom kennen we de behoeften van de transportsector als geen ander. Met TC eBid® hebben we een logische en zinvolle aanvulling op ons spotmarkt-platform TC Truck&Cargo® ontwikkeld. Het verheugt ons bijzonder, onze huidige relaties met TC eBid® nieuwe businessmogelijkheden te kunnen aanreiken. Al met al bieden we hiermee alle deelnemers in de transport- en logistieksector een krachtige nieuwe tool om ook de procedures op het vlak van de lange termijn transporten te optimaliseren en efficiënter in te richten.“

Voor de transport- en logistiekbranche betekent TC eBid® in de eerste plaats meer efficiëntie, transparantie en productiviteit; voor TimoCom is het nieuwe product een nieuwe mijlpaal in de ontwikkeling van de onderneming!