Samenwerken biedt bijzondere voordelen

Düsseldorf, 23-09-2010 -Al vanaf begin dit jaar is de Verband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung Schleswig-Holstein e.V. (VGL) aangesloten bij de Gesloten Transportbeurs voor staal vervoerende ondernemingen, een beurs binnen de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo®. Dankzij de op 19-08-2010 gesloten samenwerkingsovereenkomst met TimoCom genieten VGL-leden nu een evident concurrentievoordeel: Zij kunnen per direct tegen speciale voorwaarden klant worden bij de Europese marktleider onder de vracht- en laadruimtebeurzen. Van de voordelen die dat biedt profiteert ook de sinds kort met TimoCom samenwerkende Fachvereinigung Spedition und Logistik Schleswig-Holstein e.V. (FSL).

„De ene hand wast de andere. Of: de ene dienst is de andere waard"; dat wist reeds de Romeinse senator Titus Petronius Arbiter. Vanuit dat inzicht is ook de samenwerking tussen TimoCom Soft- und Hardware GmbH enerzijds en de VGL en de FSL anderzijds tot stand gekomen. Die samenwerking verschaft laatstgenoemden een speciaal privilege: De leden van beide organisaties betalen voor toegang totde vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en voor gebruik van het Europese online-platform voor transportaanbestedingen TC eBid® geen aansluitkosten. Beoogd wordt, de bij de VGL resp. FSL aangesloten transportondernemingen kostenvoordelen te verschaffen bij hun ingewikkelde dagelijkse planning en hen tevens te laten profiteren van een echt premium-product De VGL en de FSL ondersteunen hun leden via bundeling en doorgifte van allerhande informatie uit de transport- en logistiekbranche.

Leden profiteren van zekerheid, kwaliteit en de vele aanvullende diensten.
Verenigingsleden zijn bij TimoCom in veilige handen. Want zowel bij de in Europa marktleidende vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® als bij het aanbestedingsplatform TC eBid® staat het ingenieuze veiligheidssysteem TC Secure garant voor betrouwbare en transparante transacties. Zo wordt iedere nieuwe deelnemer voorafgaand aan toelating uitgebreid gescreend. Voorts worden alleen bedrijven als programmagebruiker toegelaten, wanneer deze zich reeds tenminste 6 maanden in de markt hebben weten te handhaven. De feitelijke orders sluiten de gescreende partners rechtstreeks onderling af, waarbij een optimale benutting van de transportcapaciteiten voorop staat. Dagelijks beschikken zij over een aanbod van zo'n 230.000 vracht- en laadruimteaanbiedingen afkomstig van 75.000 deelnemers uit heel Europa. Bovendien profiteert men dankzij het Europese platform voor transport-aanbestedingen TC eBid® van extra planningszekerheid: Verladers uit handel & industrie en verladende expediteurs besteden hier hun langlopende transportorders aan. Verenigingsleden kunnen zo hun zaken efficiënter plannen en de concurrentie een beslissende stap voorblijven.

Motivatie van de partners
Het hoge aantal en de diversiteit van de transportaanbiedingen op de aanbestedingsplatformen en het uitgebreide serviceaanbod van TimoCom hebben ook Dr. Thomas Rackow overtuigd, directeur van zowel de FSL als de VSL: „Via de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® beschikken onze leden over een enorme aanbodpool. Binnen de hektiek van het dagelijkse planningsgebeuren betekent de beurs voor ons niet alleen meer gemak, maar ook een flinke kostenbesparing. Deelnemers kunnen hier hun beschikbare capaciteiten snel en efficiënt optimaal benutten. Bijzonder aantrekkelijk vind ik - naast de aanvullende servicediensten, zoals het veiligheidspakket TC Secure - met name de speciale hotline TimoCom Assist. Hier krijgen onze leden antwoord op al hun vragen over product- en transportaangelegenheden, bijvoorbeeld inzake veiligheidstips of de laatste ontwikkelingen in de branche. Ook de meertaligheid van TimoCom vormt voor onze gebruikers een cruciale meerwaarde, gelet op de steeds verder internationaliserende transportwereld." Chief Representative Marcel Frings is eveneens verheugd over de samenwerking: „Met zulke sterke organisaties als de VGL en de FSL werken we graag samen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een win-win-situatie voor alle betrokkenen oplevert: Alle individuele VGL en FSL leden, maar ook Timocom, zullen van elkaar profiteren."