Succesvol eerste jaar: TC eBid® uitstekend van start

Düsseldorf, 22-10-2010. Bij TimoCom Soft- und Hardware GmbH wordt een dezer dagen een klein jubileum gevierd. TC eBid® - het online-platform voor transportaanbestedingen binnen heel Europa van TimoCom is sinds een jaar op markt - en dat zeer succesvol.

Met de ontwikkeling van TC eBid® heeft TimoCom zich het afgelopen jaar op onbekend terrein gewaagd: Als marktleider onder de vracht- en laadruimtebeurzen in Europa was de onderneming met het product TC TruckCargo® uitsluitend op de spotmarkt actief. Maar TimoCom zag een toenemende vraag van haar klanten op de contractmarkt. Dus werd TC eBid® ontwikkeld, om TimoCom-klanten nog meer business potentieel te kunnen bieden.

De vooruitzichten blijven gunstig
De inschatting van toen blijkt juist te zijn geweest. Inmiddels is TC eBid® een intensief gebruikte tool geworden voor verladende expediteurs en overige verladers uit handel en industrie. Sinds de start van het online-platform in oktober van het afgelopend jaar werden er tot augustus van dit jaar meer dan 3.100 transport-aanbestedingen in TC eBid® geplaatst - Tendens verder stijgend! Daaronder zijn o.a. orders van Trinkgut en La Martiniquaise in Frankrijk, maar ook van leidende Europese logistiek dienstverleners zoals Dachser.
TimoCom-klanten die TC eBid® gebruiken, doen alles goed. Dat zegt ook BMEnet, een dochteronderneming van de BME (Bundesverband Materialwirtschaft, Einkauf und Logistik e.V.). Deze onderscheidde TimoCom met het kwaliteitskeurmerk vrachtinkoop voor TC eBid® - slechts zes maanden na de start van het aanbestedingsplatform.

Eenvoudig en efficiënt
Het voordeel van TC eBid® zit 'm in het enorme gebruiksgemak. Verladers besteden hun vrachten online aan en bereiken in één moeite een potentieel van 30.000 gekeurde transport-dienstverleners uit heel Europa Deze kunnen vervolgens op die aanbesteding hun bod uitbrengen. Belangrijk daarbij: De mede-bieders zien daarbij elkaars biedingen niet - zo wordt een prijzenoorlog verhinderd. Praktisch: Complexe tabellen, verouderde adressenbestanden doorlezen of lang telefoneren is voor alle deelnemers verleden tijd. De complete procedure wordt elektronisch afgewerkt en overzichtelijk en begrijpelijk gedocumenteerd. Er wordt voortdurend aan gewerkt, om het programma optimaal op de wisselende behoeften van de gebruikers af te stemmen. De nieuwste release zorgt er bijvoorbeeld voor dat aanbestedingen nu nog eenvoudiger, sneller en comfortabeler kunnen worden opgesteld. Voor het komende jaar staan verdere vernieuwingen gepland.