Synergie-effecten door nauwe samenwerking in de transportmarkt

Düsseldorf, 2010-05-26 – ASTRE (Association des Transporteurs Européens), het grootste Europese verband van middelgrote expediteure in Frankrijk en TimoCom, Europa's leidende vracht- en laadruimtebeurs, gaan samenwerken. Een daartoe strekkende overeenkomst werd op 2010-05-18 getekend. ASTRE geeft met deze samenwerking een duidelijke commitment af over haar Europese koers en is ervan overtuigd, via deze stap haar internationale activiteiten verder uit te kunnen bouwen.

De in 1992 opgerichte ASTRE groep heeft zich in snel tempo als een krachtige organisatie in heel Europa uitgebreid. De organisatie telt momenteel 160 ondernemingen en omvat naast middelgrote en eenmans expeditiebedrijven vrachtvervoerders uit meerdere Europese landen, verdeeld over 290 standplaatsen. De core business van de 14.500 leden is het vervoer van deel- en compleetladingen en van kleine zendingen. ASTRE beschikt bovendien over het eigen stukgoednetwerk PALET SYSTEM, dat op zijn beurt samenwerkt met ONLINE Systemlogistik.

Voordelen van de samenwerking

Door de internationale scope van haar vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo®is TimoCom zowel voor de ASTRE groep als geheel als voor de individuele ASTRE leden een interessante en perspectiefvolle partner. Beide partners profiteren wederzijds van elkaars internationale dimensie en marktervaring. ASTRE wil haar tot dusver meer op Zuid-Europa gerichte strategie nu ook naar de Noord-Europese landen uitbreiden. Groepsleden van ASTRE profiteren dankzij de samenwerking met TimoCom van speciale condities. Jean-Claude Pla, president van ASTRE legt uit: „Als grootste Franse transportorganisatie zochten we aansluiting bij een grote internationale vrachtenbeursprovider. Daarom hebben we heel bewust gekozen voor TimoCom. Binnen de hektiek van het dagelijkse planningsgebeuren betekent de beurs voor ons niet alleen extra gemak maar ook een flinke kostenbesparing. Onze groepsleden profiteren van het grote, gekeurde aanbiedingenpool op de vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo®. Zij kunnen hun beschikbare capaciteiten hier snel en efficiënt ten volle benutten. Met name zijn we overtuigd geraakt door het veiligheidspakket TC Secure van TimoCom." Dagelijks worden er op de beurs in totaal tot maar liefst 230.000 internationale vracht- en laadruimteaanbiedingen door 75.000 gecheckte gebruikers uit heel Europa aangeboden.

TimoCom ziet op haar beurt kansen door haar sterke presentie in de Franse markt en de mogelijkheid voor lokale acquisitie van nieuwe klanten. Marcel Frings, chief representative van TimoCom, over dit thema: „Allereerst profiteren natuurlijk de groepsleden zelf van de mogelijkheden van onze beurs, maar voor ons vormt het grote ledenaantal van ASTRE een belangrijke ondersteuning bij onze verdere bedrijfsontwikkeling. We zullen dus meer resultaat gaan boeken op de Franse markt. Uiteindelijk is dit een win-win-situatie voor alle betrokkenen: De individuele leden profiteren, ASTRE zelf, en ook TimoCom."