TimoCom integreert 200 telematicaproviders

Trackingoplossing van het transportplatform wordt voortdurend uitgebreid

TIMOCOM Persberichten – Actueel geïnformeerd

TimoCom tracking

Erkrath, 08-09-2016 – Drie jaar nadat de routeplanning en vervoerskostenberekening zijn uitgebreid met de trackingtoepassing, activeert TimoCom met Webbase de 200ste aanbieder van telematicasystemen. De IT-dienstverlener komt hiermee weer een grote stap dichter bij het doel om alle klanten in Europa de mogelijkheid te bieden de status van hun voertuigen in het transportplatform op te vragen en de verstrekte informatie snel en makkelijk door te sturen naar de opdrachtgevers.

Permanente uitbreiding van de trackingfunctie

Een groot aantal klanten van TimoCom gebruikt de trackingoplossing al om tegenover de opdrachtgever transparant te kunnen zijn over waar de vrachtwagen zich bevindt en welke goederen worden vervoerd. Door deze optie is het niet meer nodig om te bellen en te vragen waar het voertuig zich op dat moment bevindt. Net als de trackingoplossing van TimoCom moet het totale aanbod van het grootste transportplatform van Europa de komende jaren ook steeds worden uitgebreid.

De trackingoplossing is naast ons bedrijfsregister en de messenger een mogelijkheid om dingen verder met elkaar te koppelen binnen het transportplatform en de logistieke keten transparanter te maken”, aldus Marcel Frings, Company Spokesman bij TimoCom. “In tijden van industrie 4.0 is het natuurlijk van groot belang voor ons om aan digitalisering te werken en geavanceerde projecten voor onze klanten op te zetten. Een interessante aanzet is bijvoorbeeld de klant de telematicagegevens van verschillende systemen in een toepassing naar wens klaar te zetten.”

De IT-dienstverlener heeft met het grote aanbod aan toepassingen en het steeds groeiende aantal geïntegreerde telematicaproviders al een stap in de goede richting gezet.

Auteur:

Smahan Dahmani-Cicek