TimoCom presenteert Europa's grootste opslagbeurs

Opslagplaatsen ongecompliceerd traceren en aanbieden

Düsseldorf / Hannover, 2012-09-19. TimoCom Soft- und Hardware GmbH heeft op de IAA Nutzfahrzeuge van dit jaar in Hannover een nieuwe, europawijd beschikbare beurs voor opslag- en logistieke plaatsen gepresenteerd. Deze opslagbeurs vormt de logische uitbreiding van TimoComs productportefeuille en de perfecte aanvulling op het bestaande spectrum van de op het wegtransport gerichte spot- en contractmarkt. Maar dat is nog niet alles: Ook voor andere branches is de opslagbeurs interessant. Het betreft hier namelijk het grootste aanbod van opslagcapaciteit binnen Europa – en daar zijn niet noodzakelijkerwijs alleen transport- en logistiekbedrijven naar op zoek.

„Deze opslagbeurs maakt ons op slag marktleider in Europa. We hebben zeer veel voorbereidend werk gedaan en kunnen onze klanten nu tot maar liefst 30.000 opslag- en logistieke plaatsen aanbieden“, aldus Marcel Frings, chief representatieve van TimoCom, „Maar dat is nog niet het hele verhaal. Wij gaan er van uit dat ook bedrijven van buiten de branche onze opslagbeurs gaan gebruiken, om zo van het grote Europese bereik van TimoCom te profiteren."

Het systeem is denkbaar eenvoudig en effectief
De opslagbeurs werkt als een virtuele marktplaats. De gebruiker voert zijn wensen, bijvoorbeeld opslagwijze, -omvang of standplaats, in op het zoekvenster en krijgt vervolgens de bij de aangegeven zoekcriteria de bijpassende en beschikbare opslag- en logistieke plaatsen op het scherm. Zo kunnen TimoCom-klanten zeer snel en flexibel op mogelijke opslag-bottlenecks reageren.
En het systeem werkt natuurlijk precies zo in omgekeerde richting. Aanbieders plaatsen hun vrije opslagcapaciteit met alle relevante informatie op de beurs en zijn vervolgens gemakkelijk traceerbaar. Op deze manier wordt leegstand vermeden en zijn de capaciteiten stukken beter te benutten.
„Voor klanten uit de transport- en logistiekbranche vormt de opslagbeurs in combinatie met TC Truck&Cargo®, de marktleider onder de vracht- en laadruimtebeurzen in Europa, en TC eBid®, het platform voor transport-aanbestedingen binnen heel Europa, een ideaal totaalpakket voor meer efficiency in de dagelijkse business“, is Frings vaste overtuiging.
En dat is alleszins begrijpelijk, want de kansen om op de opslagbeurs een geschikte oplossing te vinden zijn ronduit uitstekend. Vergeet niet dat TimoCom de beurs met maar liefst ruim 30.000 depots in 40 Europese landen opstart! En daar hoort uiteraard ook TimoComs uitgebreide service-assortiment bij.

De belangrijkste punten in één oogopslag
- Max. 30.000 opslag- en logistieke plaatsen in 40 Europese landen
- Grootste aanbod binnen Europa
- In 24 talen beschikbaar
- Gratis voor TimoCom-klanten tot 31-03-2013

De  klantvoordelen op een rijtje

- Op maat gesneden opslag- en logistieke plaatsen in heel Europa traceren en aanbieden
- Leegstand reduceren
- Capaciteitsbenutting verbeteren
- Flexibel reageren op bottlenecks

Meer informatie over de opslagbeurs en de TimoCom-producten vindt u op www.timocom.nl!