VIALTIS en TimoCom bezegelen partnership

Düsseldorf, 2010-08-16. Enerzijds VIALTIS, marktleider in Europa op het gebied van kostenreductie in de transportbranche. Anderzijds TimoCom, provider van Europas marktleidende vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en TC eBid®, het online platform voor transportaanbestedingen in heel Europa. Beide ondernemingen zijn een partnership aangegaan waar hun klanten van zullen profiteren.

De efficiëntie verhogen en kosten besparen dat heeft zowel TimoCom als VIALTIS hoog in hun vaandel staan. Met de samenwerking beogen beide dienstverleners, hun dienstverleningen te bundelen en het aanbod aan de klanten te verbreden.

Samenwerking als logische consequentie
De platformen van TimoCom zijn erop gericht, lege ritten te voorkomen danwel transporten op lange termijn te plannen. Gebruik van de vrachtbeurs TC Truck&Cargo® en het aanbestedingsplatform TC eBid® biedt alle spelers uit de transportbranche de mogelijkheid, tijd en geld te besparen.
De samenwerking met VIALTIS leidt thans tot verdere besparingsmogelijkheden, want VIALTIS biedt transsportondernemingen een uitgebreid pakket service- en dienstverleningsmogelijkheden, zowel voor intern gebruik als voor onderweg. Het maakt niet uit of het gaat om wegenbelasting, restitutie of vooruitbetaling van BTW, de voordeligste dieselprijs, of het boeken van een veerboot.

Samenwerking op het hoogste niveau
TimoCom Soft- und Hardware GmbH werd opgericht in 1997 en positioneert zich als IT-dienstverlener voor de transportsector.. In slechts enkele jaren is TimoCom uitgegroeid van een starter tot een gevestigde middelgrote onderneming. Met een groot team van internationale medewerkers presenteert TimoCom twee Europese aanbestedingsplatformen: De marktleidende vracht- en laadruimtebeurs TC Truck&Cargo® en TC eBid®, het online platform voor transportaanbestedingen.
VIALTIS is een voor internationale transportondernemingen werkende dienstverlener. Als geprivilegieerde partner van de IRU (International Road Transport Union) onderhoudt de groep tien vestigingen in Europa met 6000 klanten in meer dan 40 landen.

Meer informatie over TimoCom en VIALTIS vindt u tevens op www.timocom.com oftewel www.vialtis.de.