TIMOCOM Logo

JavaScript is in uw Browser gedeactiveerd.

De functionaliteit van deze website wordt daardoor gereduceerd. Om het gebruiksomvang en het comfort te verhogen, activeert u JavaScript tijdelijk in uw browser-instellingen.

Zes eenvoudige regels voor een succesvol debiteurenbeheer

Versterk uw debiteurenbeheer

Aangezien de betalingsmoraal van land tot land varieert, komt u in de transportsector om een professioneel debiteurenbeheer niet er omheen. Dus hebben we voor u zes eenvoudige regels samengesteld, voor het omgaan met wanbetalers.

 

 

Regel 1: kredietwaardigheid van zakenpartners ten minste om de twee jaar controlen.

Regel 2: In elke opdracht een duidelijke vermelding van de vervaldatum aangeven.

Regel 3: Eerste aanmaning een week na de betalingstermijn.

Regel 4: De schriftelijke aanmaning is altijd met: debiteur, crediteur, vordering, prestatie, factuurnummer en datum, betalingsvoorwaarden, nieuwe betalingstermijn.

Regel 5: Factuur/aanmaning altijd met relevante vrachtpapier per aangetekende post, zodat er geen twijfel over de afgifte van documenten bestaat.

Regel 6: Na de tweede aanmaning en een termijnoverschrijding van 30 dagen, schakelt u meteen TimoCom CashCare in.

 

Auteur:

Smahan Dahmani-Cicek

TIMOCOM op:

Perscontact

Communications

TIMOCOM GmbH

Timocom Platz 1

DE-40699 Erkrath

+49 211 88 26 59 24

Het transportlexicon – antwoorden rondom het thema transport

Ik ga akkoord, dat deze website cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en voor reclame gebruikt.