14.05.2019

TimoCom op de transport logistic 2019 in München

Nieuwe functies voor het eerste Smart Logistics System van Europa

Erkrath, 14-05-2019 – Van 4 tot 7 juni komt de logistieke wereld bij elkaar op de Transport Logistic 2019. IT-bedrijf TIMOCOM is erbij in München met zijn beursmotto “One System. One network. One Future.” De bezoekers van de internationaal toonaangevende beurs kunnen in hal 5 bij stand 317/418 de compleet vernieuwde systeem-startpagina, de nieuwste functies van de Smart-apps en een bidirectionele interface voor transportopdrachten ontdekken.

“One system. One network. One future.”

De beurs Transport Logistic is het ideale podium voor een wereldpremière. TIMOCOM maakt van deze gelegenheid gebruik en presenteert in een exclusieve preview onder andere de compleet vernieuwde systeem-startpagina. Voor de meer dan 130.000 gebruikers houdt dit in dat ze intuïtief en gestructureerd precies die Smart-apps in het systeem kunnen gebruiken die ze tijdens hun transportproces nodig hebben.

Tegelijk met de start van de beurs breidt TIMOCOM de Smart-app Transportaanvragen bovendien uit met een functie waarmee de opdrachtgevers gestaffelde ontvangersgroepen kunnen definiëren. Deze ontvangersgroepen ontvangen de transportaanvraag stapsgewijs en geautomatiseerd van de kleinste groep (favoriete dienstverleners) tot de grootste groep (alle dienstverleners van het systeem). Zo bespaart u tijd en verlopen de dagelijkse processen aanzienlijk sneller.

Wat voor de digitalisering geldt, geldt ook voor de Europese logistiek. Interfaces zijn een sleuteltechnologie. Daarom streeft TIMOCOM er samen met bekende partners als Cargoclix en Krone Telematics naar om met behulp van de Smart-apps Tracking en Vrachtenbeurs de logistieke processen in heel Europa efficiënt vorm te geven. Daarvan profiteren zowel de interfacepartners als hun klanten, omdat ze bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van de GPS-gegevens of vrachtaanbiedingen actief kunnen voordragen.

Met de op de beurs gepresenteerde highlights van de bidirectionele interface Smart-app Transportopdrachten bereiken opdrachtgevers meer dan 43.000 potentiële zakenpartners. En dat via de gebruikelijke gebruikersinterface van onze eigen logistieke software, die met het Smart Logistics System verbonden is. Voor deze nieuwe functie heeft TIMOCOM vijf nieuwe interfacepartners gevonden, namelijk Doll + Leiber, Lavid Software, Transdata, C-Informationssysteme en Logistiqo, die van de meerwaarde profiteren en zich al in de invoeringsfase bevinden.

Pas in september van vorig jaar heeft het IT-bedrijf uit Erkrath bij Düsseldorf zijn strategische herlancering in het kader van de IAA Nutzfahrzeuge 2018 aangekondigd. Nu gaat de volgende spannende fase vol nieuwe mogelijkheden binnen het Smart Logistics System van start. “We kijken dit jaar extra uit naar de Transport Logistic in München. We zijn ervan overtuigd dat we met onze nieuwe ontwikkelingen op het gebied van apps en interfaces weer een belangrijke stap in de richting van Augmented Logistics zetten”, zegt TIMOCOM-bedrijfswoordvoerder Gunnar Gburek.

Meer informatie over TIMOCOM vindt u op www.timocom.nl.