TIMOCOM Incasso internationaal: Uw partner voor vorderingenbeheer
Onderdeel van onze Security & Payments Services
Wat kan ik doen als mijn opdrachtgever niet betaalt?
Voorkom geschillen door te late betaling: TIMOCOM Incasso
Met eerlijkheid en begrip kunt u uw zakelijke relaties in stand houden. TIMOCOM Incasso ondersteunt u daarbij: Als uw zakenpartner in gebreke blijft, kunt u rekenen op competente en betrouwbare hulp.
Verzend uw incasso-opdrachten eenvoudig en gemakkelijk online voor directe verwerking.
Uw vorderingen worden betrouwbaar verwerkt, zodat u zich volledig kunt concentreren op uw kernactiviteiten.
Via diplomatieke oplossingen: meer dan 80% van alle internationale incasso-opdrachten wordt succesvol afgerond.
Ons deskundige team handelt uw kwesties snel, betaalbaar en buiten de rechtbank af.
Communicatie in 27 verschillende talen voor een optimale verwerking van uw vorderingen in heel Europa.
Sinds 2003 geaccrediteerd door de overheid: profiteer van onze uitgebreide ervaring.
Zo werkt het: incasso-opdracht verwerken met TIMOCOM
Bereken uw kosten met de tarievencalculator
Per opdracht wordt 25 euro administratiekosten in rekening gebracht. Als de vordering succesvol wordt geïnd, brengt TIMOCOM een succesvergoeding in rekening aan de opdrachtgever, waarop de administratiekosten in mindering worden gebracht. Deze berekening wordt uitgevoerd volgens de RVG (Duitse wet op vergoeding van advocaten). Bereken uw kosten in slechts enkele stappen!
Dit zeggen onze klanten over TIMOCOM Incasso
Veelgestelde vragen over TIMOCOM Incasso internationaal
Ja, de incassoservice is beschikbaar voor alle bestaande TIMOCOM-klanten. Als u nog geen contract heeft afgesloten, kunt u zich hier registreren.
Nee. Ons team helpt u ook graag bij openstaande vorderingen die niet via de TIMOCOM Road Freight Marketplace zijn ontstaan. Dien nu hier uw incasso-opdracht in.
In meer dan 80% van de kwesties is onze bemiddeling succesvol.
Wij brengen 25 euro administratiekosten in rekening. We brengen alleen een aanvullende premie, afhankelijk van de hoogte van de vordering, voor onze incassowerkzaamheden in rekening als het ons lukt om het openstaande bedrag te innen. Deze succespremie is gebaseerd op het Duitse wettelijke vergoedingskader en kan voorafgaand aan de opdracht worden berekend met onze tarievencalculator.
In beginsel zijn de rechtsgrondslagen betreffende bestrijding van betalingsachterstand bij handelstransacties van toepassing, overeenkomstig de EU-richtlijn 2011/7/EU. Deze richtlijn is in het leven geroepen om snellere betaling van openstaande facturen mogelijk te maken. Sinds deze richtlijn in de EU-landen van kracht is geworden, gelden er nieuwe rechten en plichten in geval van betalingsachterstand. Wat dit betekent voor schuldeisers en schuldenaren, leggen we hieronder uit.
Als een bedrijf 30 dagen na de vervaldatum een factuur niet heeft voldaan, is dit bedrijf in verzuim. Betalingstermijnen van meer dan 60 dagen zijn overigens alleen in uitzonderlijke gevallen toegestaan. Indien de betaling desondanks wordt uitgesteld, kan de schuldeiser bepaalde kosten voor het innen van zijn vordering van de schuldenaar eisen, alsmede vertragingsrente.
De incassokosten kunnen bestaan uit uw eigen aanmaningskosten als gevolg van een betalingsachterstand, maar ook uit de kosten van incasso, een advocaat of een aanmaning. Voor schuldeisers houdt dit in dat de kosten van de incassoservice in rekening kunnen worden gebracht van de schuldenaar. Ook de verschuldigde premie in geval van succes maakt deel uit van de te vergoeden kosten. Het komt er dus op neer dat de schuldeiser kan eisen dat de schuldenaar alle incassokosten, inclusief het basisbedrag en de succesvergoeding, terugbetaalt wanneer de schuldenaar met de betaling van de vordering in gebreke blijft en verantwoordelijk is voor de vertraging.
Het is belangrijk om op te merken dat deze regels alleen van toepassing zijn op facturen:
- die zijn gebaseerd op een contractuele verplichting, dus niet op bijvoorbeeld schade of dubbele betalingen;
- waarvan de betalingsachterstand kan worden aangetoond;
- aan schuldenaren die woonachtig zijn in de EU.
Een betalingsherinnering of soortgelijk betalingsverzoek door de schuldeiser is niet meer noodzakelijk, maar kan op vrijwillige basis plaatsvinden. Dergelijke berichtgevingen zijn nog altijd bijzonder zinvol en raadzaam om betalingsachterstanden te voorkomen.
Ons incassoteam werkt voor u in heel Europa en onze service wordt aangeboden in de volgende talen:
Bulgaars (BG)
Deens (DA)
Duits (DE)
Engels (EN)
Fins (FI)
Frans (FR)
Grieks (EL)
Italiaans (IT)
Kroatisch (HR)
Lets (LV)
Litouws (LT)
Macedonisch (MK)
Nederlands (NL)
Noors (NO)
Pools (PL)
Portugees (PT)
Roemeens (RO)
Russisch (RU)
Zweeds (SV)
Servisch (SR)
Slowaaks (SK)
Sloveens (SL)
Spaans (ES)
Tsjechisch (CS)
Turks (TR)
Oekraïens (UA)
Hongaars (HU)
Ja, TIMOCOM Incasso werkt internationaal, met name in heel Europa, in uw moedertaal. Incassozaken in het buitenland zijn voor ons geen probleem.
Bij insolventie worden de activa van de schuldenaar doorgaans onder bewind gesteld van de insolventierechter of een externe bewindvoerder. De curator beheert de vorderingen en zorgt voor de verdeling van de resterende activa. Hierdoor wordt gewaarborgd dat niet alleen de schuldeisers die het dichtst bij de schuldenaar staan sneller hun recht krijgen, maar dat alle schuldeisers zo gelijk mogelijk worden behandeld.
Elk land kent een specifieke procedure waarmee schuldeisers hun vorderingen kunnen indienen. Wij adviseren u om uw vordering direct bij de curator in te dienen, zodat u in de procedure als schuldeiser wordt beschouwd en het resterende bedrag niet wordt verminderd met juridische kosten.
Ons doel is om schuldeisers te ondersteunen bij het innen van hun legitieme vorderingen. Wanneer een schuldenaar betalingsproblemen heeft, kunnen er afspraken worden gemaakt, zoals betaling in termijnen, zodat de schuldeiser toch zijn geld kan ontvangen. Tegelijkertijd zorgt TIMOCOM ervoor dat onze Marketplace-klanten worden behoed voor verdere betalingsproblemen.
Als een gebruiker zonder opgaaf van redenen niet wil betalen, is dat in strijd met de kwaliteitscriteria van TIMOCOM. Deze gebruiker kan dan ook niet langer deel uitmaken van ons netwerk van geverifieerde klanten.
De volgende documenten moeten worden ingediend: transportopdracht, afleverbewijs, factuur en laatste betalingsverzoek.
Uw opdracht wordt gecontroleerd door TIMOCOM Incasso. Vervolgens neemt een medewerker contact met u op.
Na de vervaldatum van de vordering moeten minimaal 30 dagen zijn verstreken.
Ja, u kunt meerdere facturen voor één debiteur opnemen in een opdracht.