20.03.2017

Twee grote namen slaan hun handen ineen

Telematicaprovider Ctrack nu ook beschikbaar in trackingoplossing van TimoCom

(2)

Erkrath, 20.02.2017 –De IT-dienstverlener TimoCom heeft al meer dan 200 telematicasystemen voor de klant geactiveerd. En nu is er met Ctrack nog een grote speler op de markt van telematicaproviders bijgekomen die via de interface met het grootste transportplatform van Europa is verbonden. Met meer dan 1.000.000 verkochte systemen op zes continenten en in meer dan 55 landen is Ctrack, onderdeel van Inseego Corp. (Nasdaq: INSG), een van de grootste aanbieders van telematica-oplossingen ter wereld. De visie: een innovatieve aanbieder van oplossingen zijn die mensen op een eenvoudige manier informatie geeft.

Om die reden was het voor de telematicaprovider met hoofdkantoor in Zuid-Afrika een logistische stap om via de interface van TimoCom onderdeel te worden van het grootste transportplatform van Europa: “Als aanbieder van SaaS-oplossingen zijn we ook onderdeel van ‘Industrie 4.0’ en daarmee ook onderdeel van de steeds toenemende digitalisering en connectiviteit van alle branches. We zien het als onze plicht om onze klanten erbij te helpen ook met Ctrack de digitale wereld binnen te stappen. We waren het daarom al snel eens ons via de interface met TimoCom te verbinden om onze gezamenlijke klanten nog een voordeel te kunnen bieden”, legt Maria Johannig, directeur van Ctrack Deutschland GmbH, uit.

Connectiviteit als meerwaarde
Dankzij de geïntegreerde trackingoplossing worden alle veelgebruikte telematicasystemen op het grootste transportplatform van Europa samengebracht. Zo kan de klant verschillende telematicaproviders in één overzicht zien zonder verschillende applicaties te moeten openen en sluiten. Alle relevante trackinggegevens worden overzichtelijk en gebundeld weergegeven, wat superhandig is als er wordt gewerkt met onderaannemers. Verder wordt regelmatig de locatie van het voertuig opgevraagd en hierdoor wordt veiligheid tijdens de hele transportopdracht gegarandeerd. Daarmee is niet alleen de connectiviteit van de opdrachtgever en opdrachtnemer, maar ook tussen Ctrack en TimoCom een echte meerwaarde.

Meer informatie over TimoCom vindt u op www.timocom.nl.
Meer informatie over Ctrack vindt u op www.ctrack.com

Persbericht downloaden