skip navigation

Uw eenvoudige oplossing bij onbetaalde facturen

Als de betalingstermijn van een factuur is verstreken, kunnen de medewerkers van de incassodienst van TIMOCOM u helpen uw geld te innen.

Als neutrale tussenpersoon geven we u in elk specifiek geval individueel advies en kunnen in veel gevallen ervoor zorgen dat de openstaande vorderingen worden voldaan. Advocaat Alexander Oebel en zijn team hebben daarbij een succespercentage van 86,5%.

We treden in heel Europa als bemiddelaar in 27 talen voor u op. Als uw zakenpartner niet betaalt, kunt u op de vakkundige en betrouwbare ondersteuning van het incasso-serviceteam vertrouwen. De zaken die onze gebruikers ons voorleggen, worden op een snelle en goedkope manier zonder tussenkomst van een rechter opgelost, zodat er geen geschil door de te late betaling ontstaat. Met eerlijkheid en begrip zorgen we ervoor dat uw zakenrelaties kunnen blijven bestaan. Voor u is Incasso internationaal een eerlijke en consequente partner bij vorderingenbeheer.

Maak nu gebruik van de incassodienst

86,5%

Succespercentage in 2020

Dit biedt de dienst Incasso internationaal van TIMOCOM

  • eenvoudig en comfortabel online aanvragen
  • sinds 2003 actief met officiële accreditatie door de overheid
  • competent advies en ondersteuning bij het innen van uw vordering
  • Europawijde ondersteuning in 27 talen
  • snelle en diplomatieke oplossing bij vorderingenbeheer
  • in meer dan 86% van alle gevallen succesvol

Het is heel eenvoudig om de dienst aan te vragen

Stuur het ingevulde formulier naarn: inkasso@timocom.com of per fax naar +49 211 88 26 58 00

Onze contactpersoon neemt contact met u op en doet de rest voor u – in uw moedertaal!

We bieden een . Naast de basisprijs van 20 euro zijn de aanvullende kosten afhankelijk van de hoogte van de vordering. Deze zijn gebaseerd op het Duitse wettelijke heffingskader. Bereken in slechts enkele stappen de succesafhankelijke kosten voordat u de dienst aanvraagt.

Tarievencalculator

Gelieve de valuta te selecteren en de hoogte van uw vorderingsbedrag.

0 €

Dit zeggen onze klanten

Eliza Wyrwich, Mega Pol Trans

“We maken graag gebruik van deze dienst omdat het slagingspercentage zo'n 86 procent bedraagt.”

Eliza Wyrwich
Mega Pol Trans

Ga hier naar het succesverhaal van Mega Pol Trans >
Zoltán Joós, Karzol-Trans

“We hebben een uitstekende samenwerking. Onze brieven worden binnen 1-2 dagen beantwoord. Bij complexere incasso-opdrachten krijgen we ook voorstellen voor hoe we deze specifieke gevallen zo snel mogelijk kunnen oplossen.”

Zoltán Joós
Karzol-Trans

Ga hier naar het succesverhaal van Karzol-Trans >
Kitti Hatvani, MEM BAU Srl.

“Ons bedrijf is helemaal tevreden met de dienst Incasso internationaal van TIMOCOM en ik kan deze dienst ook alleen maar aanbevelen aan klanten van TIMOCOM! Het geeft bedrijven een veilig gevoel te weten dat ze in goede handen zijn.”

Kitti Hatvani
MEM BAU Srl.

Ga hier naar het succesverhaal van MEM BAU Srl. >
Csaba Török, Hermes Forwards Srl.

“In veel gevallen kon met de hulp van TIMOCOM een openstaand bedrag van meer dan 10.000 euro worden teruggevorderd.”

Csaba Török
Hermes Forwards Srl.

Ga hier naar het succesverhaal van Hermes Forwards Srl. >
Patrick Andres, Spedition Günther Andres e.K.

“Er kan natuurlijk nooit voor honderd procent worden gegarandeerd dat het geld altijd wordt teruggevorderd, maar dankzij het incassobureau van TIMOCOM zijn we er in de meeste gevallen uiteindelijk toch in geslaagd het geld terug te krijgen. Deze dienst kan ik alleen maar van harte aanbevelen.”

Patrick Andres
Spedition Günther Andres e.K.

Ga hier naar het succesverhaal van Spedition Andres e.K. >

FAQ's over dienst Incasso internationaal

Download gewoon hier het opdrachtformulier en stuur het ingevuld per e-mail naar inkasso@timocom.com of per fax naar +49 211 88 26 58 00 . We nemen dan contact met u op of bel direct naar +49 211 88 26 68 00 .

Ja, de incassodienst staat voor alle bestaande klanten van TIMOCOM ter beschikking. Als u nog geen overeenkomst heeft gesloten, kunt u zich hier registreren.

Nee. Ons team helpt u ook graag bij openstaande vorderingen die niet via het Smart Logistics System tot stand zijn gekomen. Stuur ons nu uw incasso-opdracht.

In 2020 hebben we meer dan 86% van de zaken succesvol kunnen oplossen.

We brengen € 20,00 administratiekosten in rekening. We berekenen naast de administratiekosten alleen een premie voor de geleverde werkzaamheden als we het geld kunnen innen. Deze premie is afhankelijk van de hoogte van de vordering. Deze premie is gebaseerd op de wettelijke Duitse vergoedingsregeling en kan met onze tariefcalculator vooraf worden berekend. .

Over het algemeen gelden de juridische beginselen voor schade voor betalingsachterstand overeenkomstig de EU-richtlijn 2011/7/EU. Dit moet ertoe leiden dat openstaande facturen sneller worden betaald. Sinds de inwerkingtreding van deze richtlijn in de EU-landen gelden de nieuwe rechten en plichten bij een betalingsachterstand. Voor de crediteur en debiteur betekent dit het volgende:

Als facturen voor ondernemers 30 dagen na het versturen van de factuur nog niet zijn voldaan, wordt dit automatisch gezien als 'te laat betaald'. Daarbij zijn betalingstermijnen van meer dan 60 dagen alleen nog in uitzonderingsgevallen toegestaan. Als er toch een betalingsachterstand ontstaat, kan de crediteur bepaalde kosten voor het innen van zijn geld van de debiteur alsmede wettelijke rente in rekening brengen.
Bij de invorderingskosten kunnen de door de betalingsachterstand ontstane eigen aanmaningskosten, maar ook de kosten voor de incasso, een advocaat of een aanmaning zijn inbegrepen. Voor crediteuren betekent dit dat ze de incasso-servicekosten door de debiteur kunnen laten betalen. De recupereerbare kosten omvatten de vergoeding die in geval van succes moet worden betaald. Dit betekent dat de schuldeiser kan eisen dat de schuldenaar alle incassokosten, inclusief succesvergoeding, terugbetaalt als de vordering in gebreke blijft en de schuldenaar verantwoordelijk is voor het verzuim.

Het is belangrijk dat deze regels alleen voor facturen gelden die:

  • zijn gebaseerd op een contractuele verplichting, dus niet voor bijvoorbeeld schade of dubbele betalingen;
  • de betalingsachterstand kan worden aangetoond;
  • de debiteur in een land in de Europese Unie woonachtig is.

De crediteur hoeft geen aanmaning of een vergelijkbaar betalingsverzoek te sturen, maar dit kan wel vrijwillig worden gedaan. En dit is verder heel zinvol en ook aan te raden, zodat het hopelijk helemaal niet zo ver hoeft te komen.

Ons incassoteam is voor u actief in heel Europa en onze service wordt aangeboden in de volgende talen:

  • Bulgaars (BG)
  • Deens (DA)
  • Duits (DE)
  • Engels (EN)
  • Fins (FI)
  • Frans (FR)
  • Grieks (EL)
  • Italiaans (IT)
  • Kroatisch (HR)
  • Lets (LV)
  • Litouws (LT)
  • Macedonisch (MK)
  • Nederlands (NL)
  • Noors (NO)
  • Pools (PL)
  • Portugees (PT)
  • Roemeens (RO)
  • Russisch (RU)
  • Zweeds (SV)
  • Servisch (SR)
  • Slowaaks (SK)
  • Sloveens (SL)
  • Spaans (ES)
  • Tsjechisch (CS)
  • Turks (TR)
  • Oekraïens (UA)
  • Hongaars (HU)

Ja, ons incassoteam werkt internationaal, vooral in Europa, in uw moedertaal. Incassozaken in het buitenland zijn voor ons geen probleem.

Als een debiteur failliet is gegaan, wordt zijn vermogen normaal gesproken onder toezicht van de faillisementsrechtbank of een externe beheerder gesteld. Deze beheert de vorderingen en zorgt voor de verdeling van het resterende vermogen. Zo wordt ervoor gezorgd dat niet alleen de crediteurs die een goede relatie met de debiteur hebben sneller aan de beurt komen, maar dat alle crediteurs zoveel mogelijk gelijk worden behandeld.

Elk land heeft een specifieke procedure om als crediteur vorderingen aan te melden. We raden hierbij aan de vordering onmiddellijk bij de curator aan te melden zodat u in de faillisementsprocedure als schuldeiser wordt meegenomen en het resterende bedrag niet door advocatenkosten wordt verlaagd.

Het is ons doel om de crediteur bij het innen van zijn legitieme vorderingen te ondersteunen. Als een debiteur betalingsproblemen heeft, kunnen er bijvoorbeeld afspraken worden gemaakt, zoals betaling in termijnen, zodat de crediteur ondanks alles toch zijn geld krijgt. Tegelijkertijd zorgt TIMOCOM ervoor dat de klanten in het Smart Logistics System voorkomen dat er meer schulden ontstaan.

Als een gebruiker zonder opgave van redenen niet betaalt, voldoet hij niet aan de kwaliteitscriteria van TIMOCOM. Daarom kan deze gebruiker niet langer in het netwerk van gecontroleerde klanten worden opgenomen.

Download hier de incasso opdrachtformulier als PDF.

Opdrachtformulier downloaden (755 kB)

Dienst Incasso internationaal

+49 211 88 26 68 00

+49 211 88 26 58 00

inkasso@timocom.com

AGB-incasso

top