Zes eenvoudige regels voor een succesvol debiteurenbeheer

Versterk uw debiteurenbeheer

delen op ...
31.08.2016

Aangezien de betalingsmoraal van land tot land varieert, komt u in de transportsector om een professioneel debiteurenbeheer niet er omheen. Dus hebben we voor u zes eenvoudige regels samengesteld, voor het omgaan met wanbetalers.

 

 

delen op ...

Regel 1: kredietwaardigheid van zakenpartners ten minste om de twee jaar controlen.

Regel 2: In elke opdracht een duidelijke vermelding van de vervaldatum aangeven.

Regel 3: Eerste aanmaning een week na de betalingstermijn.

Regel 4: De schriftelijke aanmaning is altijd met: debiteur, crediteur, vordering, prestatie, factuurnummer en datum, betalingsvoorwaarden, nieuwe betalingstermijn.

Regel 5: Factuur/aanmaning altijd met relevante vrachtpapier per aangetekende post, zodat er geen twijfel over de afgifte van documenten bestaat.

Regel 6: Na de tweede aanmaning en een termijnoverschrijding van 30 dagen, schakelt u meteen TimoCom CashCare in.

 

top

Ik ga akkoord, dat deze website cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en voor reclame gebruikt. Lees meer