27.03.2020

Vanwege acute situatie: TIMOCOM breidt toegang tot de grootste vracht- en laadruimtebeurs van Europa uit

IT-bedrijf levert bijdrage aan het overeind houden van de leveringsketen

Transportbarometer

Erkrath, 20-03-2020 De exploitant van de grootste vrachtbeurs van Europa, het IT-bedrijf TIMOCOM, breidt in tijden van crisis de toegangsmogelijkheden tot zijn logistiek systeem uit. "We willen ons steentje bijdragen om ervoor te zorgen dat de bevolking in haar levensbehoeften wordt voorzien en de leveringsketen ook onder de uitzonderlijke omstandigheden waar we op dit moment mee te maken hebben overeind blijft", zegt Tim Thiermann, de directeur van TIMOCOM.

Klanten kunnen vanaf nu hun IP-gebonden licentie na controle waar dan ook omzetten en hun transport- en logistiekactiviteiten ook van thuis uit aansturen. Bovendien opent TIMOCOM zijn netwerk van meer dan 43.000 bedrijven voor iedereen die momenteel niet op een netwerk van betrouwbare transport- en logistiekpartners kan terugvallen. Zo kunnen ze toch dringend benodigde goederen bij hun klanten leveren.

Zo kunnen klanten vanaf nu hun IP-gebonden licentie na controle waar dan ook omzetten en hun transport- en logistiekactiviteiten ook van thuis uit aansturen. Bovendien opent TIMOCOM zijn netwerk van meer dan 43.000 bedrijven voor iedereen die momenteel niet op een netwerk van betrouwbare transport- en logistiekpartners kan terugvallen. Zo kunnen ze toch dringend benodigde goederen bij hun klanten leveren.

Op een snelle en onbureaucratische manier de leveringsketen overeind houden

"Ook hier zullen we op een snelle en onbureaucratische manier ondersteuning bieden", bevestigt Thiermann. Wie zich nu als nieuwe klant aanmeldt, gebruikt het systeem van TIMOCOM het hele komende kwartaal gratis en zonder contractuele verplichting. Juist bij acute leveringsproblemen en een gebrek aan opslagruimte kan daarmee snel in het reeds bestaande klantennetwerk vervanging worden gevonden.

Tot 750.000 vracht- en laadruimteaanbiedingen per dag worden in heel Europa via TIMOCOM geplaatst en verwerkt. Verder worden in de opslagbeurs meer dan 7.000 opslagruimtes en logistieke ruimtes aangeboden. "Wij maken als IT-dienstverlener in de logistieke sector al meer dan 20 jaar alles van dichtbij mee. En ook wij zien met welke uitdagingen onze klanten momenteel te maken krijgen", zegt Thiermann. "In deze situatie hebben we eenvoudige en directe oplossingen nodig die ervoor zorgen dat de logistieke keten niet wordt verstoord.

De vraag naar logistieke diensten in Europa is op dit moment enorm. En tegelijk moeten veel bedrijven overschakelen op thuiswerken. Thiermann: "Voor ons was meteen duidelijk: we willen snel en vooral op een effectieve manier helpen." Er hebben tot nu toe al meer dan 5.000 gebruikers uit heel Europa gebruikgemaakt van deze mogelijkheid om over te schakelen. Vanwege de grote vraag stelt TIMOCOM deze dienst op dit moment veelvuldig ter beschikking.

Op een snelle en onbureaucratische manier de leveringsketen overeind houden

Mogelijkheden om overal en snel een oplossing te vinden als vrachten moeten worden vervoerd of goederen moeten worden opgeslagen, worden met de bestaande middelen, processen en systemen van de logistieke sector geboden. Ook TIMOCOM wil in deze acute situatie hulp bieden. Tim Thiermann vult hierop aan: "Deze beproeving kunnen we samen doorstaan. Ik ben ervan overtuigd dat we dit met gebundelde krachten en de beschikbare middelen ook aankunnen."

Persbericht downloaden