skip navigation

Overzicht van het veiligheidsnetwerk

De veiligheid en bescherming van ons systeem hebben voor ons de hoogste prioriteit. Daarom controleren we zowel nieuwe als bestaande klanten en bieden u als gebruiker van het Smart Logistics Systeem nog veel meer veiligheidsdiensten.

Steeds veilige toegang tot het Smart Logistics System

Als klant van TIMOCOM ontvangt u bij ons uw persoonlijke veiligheidstoegang met een individuele beveiligingssleutel. Zo heeft u na het vrijschakelen van uw account op elk moment toegang tot het Smart Logistics System – eenvoudig, geautoriseerd en veilig.

We bieden ook als u mobiel via de app het Smart Logistics System gebruikt dezelfde veiligheidsnormen aan. Zo heeft u met een eigen pincode toegang tot uw persoonlijke TIMOCOM account en kunt u de toepassingen van het systeem gebruiken.

Voordelen voor u:
  • Ontvangst van een persoonlijke beveiligingssleutel voor desktoptoepassing
  • Makkelijk en veilig inloggen
  • Mobiele systeemtoegang via de app
  • Vrijschakeling uitsluitend voor geautoriseerde gebruikers

Een van onze sterke punten zijn: De technische veiligheid

Het veiligheidsnetwerk van TIMOCOM omvat ook consequente investeringen in de modernste IBM- en Oracle-technologie. Als klant krijgt u hiermee toegang tot het Smart Logistics System dat ervoor zorgt dat u snel en veilig kunt werken.

Met TIMOCOM komt u niet voor vervelende verrassingen te staan: Onze datacenters staan op twee locaties op het hoogste niveau van veiligheid, die ervoor zorgen dat u de hele dag werken kan. Want onze servers zijn dankzij de volledige back-upsystemen ook bij noodsituaties of onvoorziene omstandigheden goed bereikbaar, zodat u met het Smart Logistics System gewoon kunt doorgaan in de kwaliteit die u gewend bent.

TIMOCOM biedt als IT-specialist:
  • ISO/IEC 27001-keurmerk gecertificeerde en energiezuinige computercentra
  • Veilige dataoverdracht via een versleutelde SSL-verbinding
  • 24/7 monitoren en operating met eigen ICT-afdeling
  • Meervoudige redundante internetaansluiting
  • Uiterst krachtige firewall en meerlaagse antivirussystemen
  • Alle gegevens zijn „Hosted in Germany“
Hosted in Germany – gegevensbescherming bij TIMOCOM
"We gaan heel zorgvuldig met uw gegevens om! Daarom heeft TIMOCOM het kwaliteitslabel 'Hosted in Germany'. De gegevens van onze gebruikers worden gehost in Duitsland en vallen daardoor onder het Duitse recht. Hiermee bedoelen we met name de Duitse wet op de gegevensbescherming, die wordt gezien als een van de strengste wetten in Europa."

Marco Haack, Director IT Infrastructure & Services.

Strenge regels: De toegang tot het Smart Logistics System

Transparant en competent: zo kunnen de zaken met TimoCom worden omschreven. Bedrijven die met het systeem willen gaan werken, moeten aan bepaalde voorwaarden voldoen zodat we onze klanten de maximale veiligheid kunnen bieden die ze van ons gewend zijn. Zo zijn er al meer dan 135.000 TIMOCOM gebruikers in goede handen op het gebied van veiligheid. Dit strikte toelatingsproces heeft ertoe geleid dat het tegenwoordig als teken van kwaliteit wordt gezien als u klant bent bij TIMOCOM.

Veiligheid op de spot- en contractmarkt
  • Doorgaans pas na 6 maanden na het oprichten van een bedrijf toegang tot de beurs
  • Controle van belangrijke bedrijfsdocumenten voor het afsluiten van het contract
  • Controle van iedere nieuwe klant
  • Permanente controle van klanten, ook na het afsluiten van het contract

Samen voor uw goed recht

Bij bedrijven heeft u zo nu en dan te maken met rekeningen die niet op tijd worden betaald. Hiervoor heeft TIMOCOM de dienst Incasso internationaal. Deze dienst komt snel in actie zonder zelf veel te moeten regelen en achterhaalt of er nog wordt betaald. Een voordeel is bijvoorbeeld ook dat het advies van internationale klanten door medewerkers in de moedertaal wordt gegeven.

Maar de dienst Incasso internationaal heeft daarnaast nog een speciaal neveneffect: hoofdzakelijk serieuze bedrijven zullen proberen lid van het TIMOCOM-netwerk te worden.

Meer informatie >

Door voorafcontrole elk risico uitsluiten

Onze klanten moeten elke dag efficiënt en veilig met het Smart Logistics System kunnen werken – dat is onze taak. Maar voor een vlekkeloos verloop van de tot stand gekomen transacties tussen zakenpartners is natuurlijk ook zorgvuldig individueel koopmanschap een eerste vereiste.

Identiteitscontrole van zakenpartners controleren:

  • vraag de betreffende aanbieding uit het Smart Logistics System in de vorm van een afdruk van de potentiële zakenpartner aan. Zo kan meteen worden gecontroleerd of deze zelf ook toegang tot het systeem heeft.
  • Bekijk in het bedrijfsprofiel de informatie van uw potentiële zakenpartner. Met behulp van de documenten functie moet hij regelmatig gevraagde documenten uploaden die voor identificatie worden gebruikt.
  • Vergelijk vervolgens de gegevens in de geüploade documenten met de gegevens in het opslagen bedrijfsprofiel.
  • Vergelijk de gegevens van de contactpersoon, bijvoorbeeld om te zien of de naam, het telefoonnummer en het e-mailadres in het bedrijfsprofiel zijn opgeslagen en identiek zijn.

Als u gegronde redenen heeft om te twijfelen aan de informatie van de zakenpartner, helpt TIMOCOM Identify u erbij de potentiële partner verder te identificeren.

Wat u voor de identificatieopdracht nodig heeft:

  • Een afdruk van de aanbieding die de zakenpartner u heeft gestuurd uit het systeem
  • Een kopie van de documenten die in het bedrijfsprofiel zijn geüpload of de bedrijfsdocumenten die u van de zakenpartner heeft gekregen
  • Volledig ingevuld opdrachtformulier met de redenen van uw bedenkingen

Alle documenten worden per e-mail of fax naar TIMOCOM gestuurd:

+49 211 88 26 15 00

info.nl@timocom.com

Opdrachtformulier downloaden (PDF, 792 kB)

Voor een uitgebreide gratis controle trekt het team van TIMOCOM Identify maximaal vijf werkuren uit. Het antwoord krijgt u schriftelijk – op werkdagen tussen 08.00 en 17.00 uur.

Hoe u zelf aan eerlijke handel kunt bijdragen.

TIMOCOM doet met het intelligente meerdimensionale veiligheidsnetwerk al een hoop om alles bij uw dagelijkse werkzaamheden soepel te laten verlopen. Maar ook u kunt met eenvoudige middelen en maatregelen de veiligheid aanzienlijk verhogen. We geven u daarom graag een paar tips.

Samen ladingdiefstallen actief bestrijden

Toeleveringsketens controleren en zwakke punten aanpakken

Vijf bedrijven en instellingen hebben hun kennis gebundeld en bieden chauffeurs en bedrijven die bij transport zijn betrokken actieve ondersteuning in de hele toeleveringsketen aan.

Het doel: mensen informeren over en bewust maken van het gevaar van ladingdiefstal en het uitwerken van praktische tegenmaatregelen en actief ondersteuning bieden bij het uitvoeren van veiligheidsmaatregelen.

Ladingdiefstallen kosten in heel Europa in totaal meer dan acht miljard euro per jaar. Voor de bedrijven die zijn betroffen, leidt een vertraagde of uitgevallen zending vaak tot productieverlies of het annuleren van bestellingen. De vrachtwagenchauffeurs lopen steeds meer gevaar. Want bij een op de vijf diefstallen worden ze fysiek aangevallen en met het leven bedreigd.

Zonder actief tegenmaatregelen te nemen, bestaat het gevaar dat het aantal diefstallen door goed georganiseerde criminele bendes verder toeneemt. De volgende instituties en verenigingen hebben bij verschillende delen van de toeleveringsketen hun handen ineengeslagen om de betroffen bedrijven en chauffeurs doelgericht te ondersteunen:

  • De recherchedienst van de Duitse deelstaat Nedersaksen
  • De vereniging voor economische veiligheid in Noord-Duitsland (VSWN)
  • Teleroute en TIMOCOM, aanbieders van toonaangevende vrachtbeurzen
  • HDI-Gerling Industrie, jarenlange Duitse industrie- en transportverzekeraar

Risicobeperkende tegenmaatregelen kunnen op verschillende gebieden zijn toegespitst, bijvoorbeeld:

  • Het passende voertuig moet afhankelijk van de lading en route van de juiste beveiligingssystemen zijn voorzien. Daarbij moet er over het algemeen voor worden gezorgd dat het voertuig veilig en gebruiksklaar is.
  • Transportinformatie moet niet in het bijzijn van onbevoegde derden worden uitgewisseld. Hoe kleiner het aantal informatiedragers, partijen en interfaces over de hele toeleveringsketen is, des te kleiner de kans is dat de gegevens worden misbruikt.
  • Chauffeurs moeten gebruikmaken van omheinde rust- en parkeerplaatsen, vooral bij langere pauzes en overnachtingen. Al bij de routeplanning moeten de juiste parkeerplaatsen worden gekozen.
  • Er mogen tijdens het transport geen niet-betrokken derden worden meegenomen. De transporten moeten voortdurend worden gevolgd, zodat er doorlopend kan worden gecommuniceerd tussen de centrale en de chauffeurs.
Uw checklijst ter controle van nieuwe zakelijke partner

Uw checklijst ter controle van nieuwe zakelijke partner

De belangrijkste voorafgaande regels voor eerlijk zakendoen

TIMOCOM controleert standaard nieuwe klanten, nog voordat ze toegang krijgen tot het eerste Smart Logistics System van Europa. Daardoor verrichten we al een groot stuk voorbereidende werk voor u. Maar ook u kunt elke dag aan uw eigen veiligheid werken.

Het is al voldoende om voordat het contract wordt gesloten een paar stappen te volgen waarmee de kans aanzienlijk wordt verkleind dat u te maken krijgt met 'oneerlijk' zakendoen. Daarom heeft TIMOCOM een lijst met de belangrijkste opdrachten opgesteld om de nieuwe zakelijke partner te controleren. Meer tips om ladingdiefstal te voorkomen is ook te vinden in de onderstaande bijdrage als Europees initiatief van TIMOCOM en SCHUNCK.

Checklijst ter controle van nieuwe zakenrelaties
Uw veiligheidscheck om vrachtdiefstal te voorkomen.

Uw veiligheidscheck om vrachtdiefstal te voorkomen.

Met deze checklist beschermt u uw bedrijf effectief tegen oplichting

Zwarte schapen zijn in de transportbranche geen nieuw fenomeen. Nieuw is wel, dat de bedriegers steeds driester te werk gaan. Het is daarom des te belangrijker om effectieve middelen en maatregelen te gebruiken die helpen oplichting en diefstal te voorkomen.

TIMOCOM GmbH en OSCAR SCHUNCK AG & CO. KG hebben samen een uitgebreide checklist voor bedrijven opgesteld die erbij helpt de identiteit van uw zakenpartners beter te controleren, al voordat het contract wordt afgesloten. We raden de verantwoordelijke medewerkers aan de in te vullen veiligheidschecklist te downloaden en de transportdienstverlener die de opdracht uitvoert aan de hand van vragen te controleren.

Checklist om ladingdiefstal te voorkomen
top