Vragen en antwoorden over TIMOCOM Messenger
Vragen en antwoorden over de Messenger
De Messenger is een communicatiekanaal van de TIMOCOM Road Freight Marketplace dat direct in de Vrachtbeurs is geïntegreerd. Deze maakt een snelle, veilige en efficiënte communicatie tussen aanbieders en potentiële opdrachtnemers mogelijk, direct in de context van een aanbod. Door het gebruik van de Messenger kunt u wachttijden verkorten en tegelijkertijd de efficiëntie van uw bedrijfsprocessen vergroten.
De Messenger beschermt alle berichten en gegevens conform de normen voor de TIMOCOM Marketplace en bevordert zo vertrouwelijkheid en veiligheid. Door de integratie in de Marketplace kunt u bepalen wie toegang heeft tot de communicatie. Dan kunt u er zeker van zijn dat uw contactpersoon over een geregistreerd TIMOCOM-account beschikt.
Bovendien is het gebruik van de Messenger niet alleen veiliger, maar verleent uw communicatie ook dezelfde verplichting als bij e-mails, wat u helpt om professionele relaties moeiteloos vorm te geven.
De Messenger is bij het invoeren van vracht- en laadruimte standaard vooraf ingesteld als voorkeurscommunicatiekanaal. Mits u deze instellingen niet deactiveert, wordt aan de persoon die op zoek is naar aanbiedingen, alleen de Messenger als schriftelijke communicatieoptie weergegeven. Daardoor hoeft u niet op andere communicatiekanalen te letten en kunt u zich volledig wijden aan uw werk.
Aanbieders leggen bij het invoeren van aanbiedingen het communicatiekanaal van hun voorkeur vast. U ziet de selectie vervolgens boven rechts bij de contactmogelijkheden in het betreffende aanbod. Wanneer daar een tekstballon wordt weergegeven, wenst de aanbieder dat er via de Messenger contact met hem/haar wordt opgenomen.
In de huidige versie van de Messenger wordt u door de browser-berichten met geluidssignaal over nieuw ontvangen berichten geïnformeerd. In de Road Freight Marketplace knippert de chat-knop, zodra u een nieuw ongelezen bericht in uw Postvak IN hebt staan. Toekomstige updates zullen bovendien de mogelijkheid om e-mailberichten in te voeren bieden om de zichtbaarheid en transparantie met betrekking tot nieuw ontvangen berichten verder te vergroten.
Wanneer aanbiedingen worden gewist, bijvoorbeeld omdat ze al zijn verstrekt, kunt u toch nog in de chat berichten schrijven, omdat er vaak vragen of een behoefte aan informatie na het verstrekken van de transportopdracht ontstaan. Alle chats worden gedurende ten minste 12 maanden opgeslagen, zodat u ook later toegang hebt tot alle relevante gegevens en documenten.
Ja, het gebruik van de Messenger betreffende aanbiedingen is voor alle klanten van TIMOCOM gratis.
De Messenger biedt momenteel de volgende functies:
Berichten uitwisselen via het chat-venster: Alle berichten over een aanbod zijn in het chat-venster chronologisch aanwezig.
Berichtenfunctie: U wordt over nieuwe berichten direct in de Road Freight Marketplace geïnformeerd door het knipperen van de chat-knop.
Push-berichten: U wordt in de browser door een pop-up-bericht met een geluidssignaal over de ontvangst van nieuwe berichten geïnformeerd.
Documenten uitwisselen (uploaden en downloaden): Deel relevante documenten als pdf/JPEG/PNG of Word/Excel tot en met 5 MB direct in de chat.
Berichtencentrum: Bekijk alle conversaties gebundeld op één plaats.
Typ-indicatie: U ziet of uw gesprekspartner op dit moment een bericht schrijft.
Gelezen-markering: Volg of uw bericht werd gelezen.
Emoji's: Gebruik emoji's om uw berichten persoonlijker te maken.
Maar dat is pas het begin; wij werken continu aan extra functies.
In de komende maanden ontwikkelen wij stapsgewijs de volgende uitbreidingen:
Vertaling van berichten: Automatische vertaling in alle Marketplace-talen om taalbarrières te verminderen en de internationale communicatie te vergemakkelijken.
E-mailberichten: U wordt via e-mail geïnformeerd, wanneer u een chat-bericht mist, om een snelle reactie te stimuleren.
Zoeken en filteren: Eenvoudig zoeken en filteren in chats, zodat u snel specifieke berichten of gesprekken kunt vinden.
Dit is echter slechts een voorproefje en wij houden u regelmatig op de hoogte over onze volgende ontwikkelingsstappen.
Ja, de Messenger is volledig in de mobiele versie van de Road Freight Marketplace geïntegreerd, zodat u deze op elk apparaat kunt gebruiken.
Wij vinden uw feedback belangrijk! Gebruik hiervoor onze Feedback-enquête. Wij verheugen ons op uw suggesties die ons helpen om de Messenger te verbeteren en deze beter op uw behoeften toe te spitsen.