21.09.2016

TimoCom met nieuwe functie

Digitale transformatie op het grootste transportplatform van Europa

Erkrath, 21-09-2016 –  Er is één woord met 14 letters dat steeds vaker wordt gebruikt in de transportbranche en logistieke sector en haast niet meer weg te denken is in ons dagelijks leven en bij bedrijven. We hebben het hier over het woord 'digitalisering'. Digitalisering is niet meer te stoppen. Bedrijven moeten nu al beginnen met het optimaliseren van hun processen om hun concurrentiepositie  te handhaven. De IT-dienstverlener TimoCom heeft een belangrijke functie aan het transportplatform toegevoegd om de meer dan 110.000 gebruikers hierbij te ondersteunen: de up- en downloadfunctie voor documenten.

Gewoonweg uniek

Vroeger ging het vaak zo: de juiste vracht is gevonden en de zakenpartners hebben een akkoord bereikt. Daarna moesten de gebruikelijke documenten nog per fax of e-mail worden verstuurd. Misschien hebben deze documenten op zich laten wachten of in het ergste geval zijn ze zelfs niet eens aangekomen. En dan begon het telefoneren. Er ging waardevolle tijd verloren en er ging veel stress mee gepaard. “En daar moet nu verandering in komen door documenten één keer te uploaden”, aldus Marcel Frings, Company Spokesman van TimoCom: “Met de up- en downloadfunctie die in het bedrijfsregister is geïntegreerd, kunnen gebruikers veelgevraagde documenten zoals een EU-licentie, briefhoofd of vervoerdersverzekering in hun eigen bedrijfsprofiel uploaden en zo als download aanbieden aan andere TimoCom-gebruikers. Hierdoor hoeven er geen documenten meer via fax en e-mail te worden verstuurd en daar wordt veel stress mee bespaard.” Naast het positieve effect, de tijdwinst, is er nog een ander belangrijk voordeel te noemen: gebruikers kunnen door het uploaden van hun documenten hun concurrentievoordeel aanzienlijk vergroten, want hoe gedetailleerder en duidelijker een bedrijfsprofiel is, hoe groter de kans is dat iemand met dit bedrijf in zee wil gaan.

Veiligheid en zichtbaarheid

Vooral bij digitale gegevensuitwisseling is het belangrijk dat ervan uit kan worden gegaan dat de gegevens goed worden beschermd en het uitwisselen van gegevens op een veilige manier gebeurt. Als er via openbare berichtendiensten of e-mail informatie wordt verstuurd, kan de veiligheid vaak niet worden gegarandeerd. Klanten van TimoCom spelen op het gebied van gegevensbescherming op safe met de nieuwe up- en downloadfunctie, want hun gegevens vallen onder de strenge Duitse wet op de gegevensbescherming en documenten worden altijd veilig en versleuteld opgeslagen. Bovendien heeft u tijdens het hele uploadproces altijd volledige controle over de zichtbaarheid van uw documenten, want na het uploaden kunnen TimoCom en ook andere TimoCom-klanten de documenten niet inzien. Pas als u een document dat u heeft geüpload, zichtbaar maakt, kunnen andere deelnemers het bekijken en downloaden op het transportplatform.

Wat nog zichtbaar is: TimoCom heeft de basis gelegd voor digitalisering. Dan hebben we voor meer dan 36.000 nog één mededeling: aan de slag!

Meer informatie over TimoCom vindt u op www.timocom.nl.