
Transportopdrachten eenvoudig digitaal afhandelen
Bespaar proceskosten en tijd met digitale transportaanvragen
Maak afspraken over opdrachten zonder extra communicatiemiddelen
Gebruik de offertes van zakenpartners voor dagprijzen in real time
Wij hebben de digitale oplossing voor uw transportopdrachten
U maakt een transportaanvraag aan met alle informatie over uw vracht en ontvangt daarna offertes van maximaal vijftig van uw zakenpartners die u zelf uitzoekt.
Met de gedifferentieerde groep gebruikers kunt u zelf verschillende groepen ontvangers instellen die volgens een bepaald tijdschema één voor één een bericht ontvangen. Ten slotte kunt u uw vrachtaanbieding ook automatisch in de toepassing Vrachten laten publiceren, zodat de aanbieding voor elke gebruiker in het TIMOCOM netwerk zichtbaar is.
Daarna vergelijkt u de offertes met elkaar en kiest dan de dienstverlener die het meest geschikt is voor de opdracht. Hiermee krijgen alle andere dienstverleners een afwijzing en uw transportaanvraag kan automatisch in een transportopdracht worden omgezet die de informatie uit uw aanvraag bevat en die u in het systeem van TIMOCOM naar uw dienstverlener stuurt.
Als hij de opdracht definitief aanneemt, komt er een juridisch bindend contract voor beide partijen tot stand. Daarna beheert u zendingen digitaal en behoudt u zo altijd het overzicht.
U handelt uw transportaanvragen met uw zakenpartners direct in het Smart Logistics System af en beheert ze daar centraal.
Uw voordelen:
Transportaanvragen in de eigen taal
Sjablonen voor terugkerende transportaanvragen op elk moment gebruiken
Statistieken gebruiken om toekomstige zakelijke beslissingen te nemen
E-mails krijgen over ontvangen transportaanvragen
Vraag transporten digitaal aan
Met een overzichtelijk vormgegeven sjabloon kunt u alle relevante gegevens en informatie over de transportaanvraag snel en makkelijk invoeren.

Dienstverleners aanvragen
Bespaar tijd door maximaal vijftig van uw gewenste dienstverleners tegelijk aan te vragen die van tevoren door u als groep ontvangers zijn aangemaakt.

Overzicht behouden
Zodra u de transportaanvraag naar uw geselecteerde zakenpartners heeft gestuurd, wordt deze automatisch in het overzicht bij 'Actief' gezet. Daar vindt u alle lopende transportaanvragen terug.

Details over de toepassing
Hoe het digitaal afhandelen van opdrachten precies werkt, wordt heel duidelijk uitgelegd in de TIMOCOM Update Pool. Hier kunt u altijd kijken als u meer informatie wilt over de toepassingen van het Smart Logistics System.

Wat onze klanten over de toepassing Transportaanvragen zeggen

Succesverhaal & video >"Het systeem van TIMOCOM levert ons een tijdswinst van 60% op bij het verstrekken van opdrachten. Via het formulier kunnen we vervolgens alle gegevens invoeren en verzenden. We hoeven niet te wachten op e-mails met willekeurige onderwerpregels of verzekeringsbevestigingen, maar doen alles meteen online."

Succesverhaal & video >"We kunnen veel sneller opdrachten aanmaken en verwerken. En wat voor ons het grootste voordeel is, is dat we met het systeem van TIMOCOM een opslagplaats hebben voor al onze vrachtopdrachten, waardoor we voor de accountantscontrole alle gegevens op één centrale plek archiveren."
Optimaliseer uw bedrijfsprocessen met digitale transportaanvragen.
Als opdrachtgever ontvangt u sneller informatie over beschikbaarheid en prijzen wanneer u uw transportaanvragen digitaal aan meerdere zakenpartners tegelijk richt.
Als opdrachtnemer kunt u uw omzet verhogen, door offertes op basis van de ontvangen transportaanvragen in te dienen. Zo verhoogt u uw kansen op lucratieve extra omzet.

Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens! Daarom heeft TIMOCOM het kwaliteitslabel 'Hosted in Germany'. De gegevens van onze gebruikers worden gehost in Duitsland en vallen daardoor onder het Duitse recht. Hiermee bedoelen we met name de Duitse wet op de gegevensbescherming, die wordt gezien als een van de strengste wetten in Europa.
Gebruik transportaanvragen in het Smart Logistics System.
Nu gratis testenHeeft u nog vragen? Wij helpen u graag verder: