Het doel van goede voornemens is er echt iets mee doen
Klanten van TimoCom over hun ervaringen met de up- en downloadfunctie
Erkrath, 18-01-2017 – TimoCom, het grootste transportplatform van Europa, heeft zich vorig jaar iets heel belangrijks voorgenomen: het platform moet meer digitale meerwaarde krijgen. Zo gezegd, zo gedaan. Vanaf september vorig jaar kunnen meer dan 36.000 klanten profiteren van de up- en downloadfunctie voor documenten.
Het doel van de IT-dienstverlener was het met deze nieuwe functie makkelijker maken voor de gebruikers om digitaal te werken en ondersteuning te bieden bij het optimaliseren van hun processen. Met de up- en downloadfunctie kunnen gebruikers documenten die vaak nodig zijn om transportopdrachten mee af te handelen, één keer uploaden en ze beschikbaar maken voor de andere deelnemers van het platform. En zo werden er sinds de lancering al duizenden documenten geüpload op het transportplatform. Een bedrijf dat als een van de eersten de voordelen van deze functie ontdekte, is het vervoersbedrijf Kellershohn uit Lindlar in Duitsland. Hier zijn ze overtuigd van deze nieuwe functie omdat hiermee niet alleen processen kunnen worden vereenvoudigd, maar ook veel wordt bijgedragen aan milieubescherming. “We hechten veel waarde aan duurzaamheid en ons motto luidt dan ook: logistiek voor mens en milieu. Als we ervan uitgaan dat we op een dag 32 enkelzijdig bedrukte documenten binnenkrijgen, zijn dat ca. 1000 pagina's papier per maand. En dan moeten we er nog eens rekening mee houden dat een document ook uit meerdere pagina's kan bestaan, zoals een vervoerdersverzekering. Dat is een hele hoop papier. Daarom geven we ook de voorkeur aan zakenpartners die ons de mogelijkheid geven de documenten papierloos, dus in digitale vorm, te kunnen downloaden”, legt de directeur Willi Kellershohn uit.
Tijd is geld
“Ik zou willen dat ik de tijd kon stopzetten”, is een uitspraak die iedereen wel eens heeft gedaan. Iedereen die werkzaam is in de transportsector en logistieke branche, zou de tijd wel willen stopzetten, want tijd is hier een groot goed. Daar is Jody Dal Ferro, planner bij het familiebedrijf Dal Ferro Trasporti in Italië, zich ook van bewust: “Vroeger werden er als we een overeenkomst hadden gesloten met een bedrijf, altijd minimaal vier documenten per fax of e-mail naar ons gestuurd. Maar soms waren deze documenten niet compleet of was de bijlage te groot en moesten we zelf nog eens bij de klant vragen of ze nog eens naar wilden kijken. Dit kon veel stress geven en tijd kosten. Met de nieuwe functie hebben we deze problemen bijna nooit meer. Sommige partners vroegen zich in het begin af waarom wij als klein bedrijf zoveel waarden hechtten aan digitalisering, maar wie concurrerend wilt blijven, moet met de tijd meegaan.”
Ook het grootste transportplatform van Europa wil met de tijd meegaan. Voor 2017 staat er namelijk nog een grote nieuwe functie op de planning waarmee we onze gebruikers op het gebied van procesoptimalisatie en digitaal werken willen ondersteunen. Deze functie wordt naar verwachting medio 2017 gepresenteerd.