01.07.2016

Klein vervoersbedrijf heel groot door TimoCom

Emdipa zet in op Europa's grootste transportplatform

(3)

Erkrath, 25-06-2016 – Als er bij het Spaanse vervoersbedrijf Emdipa de opdracht binnenkomt om dopingtests zo snel mogelijk van Spanje naar Zwitserland te vervoeren, komt dat niet als een verrassing voor de in totaal 20 medewerkers van het bedrijf. Het kleine bedrijf staat er namelijk bekend om transportopdrachten die snel moeten worden uitgevoerd of een uitzonderlijke lading omvatten. Daarmee laat Emdipa zien dat je niet altijd de grootste hoeft te zijn om een niche te vinden en hier succesvol in te zijn.

Klein maar fijn en altijd klaar

Emdipa werd in 1986 opgericht door directeur Sergio Jiménez en het bedrijf heeft inmiddels vestigingen in Madrid, Barcelona en Vitoria. Ze hebben eigen vrachtwagens en werken daarnaast samen met 20 externe partners. Hierdoor kunnen ze de belofte die ze hun klanten doen, 'We vervoeren waarheen, wanneer en wat u maar wilt', ook echt waarmaken. En daar ligt ook de kracht van het bedrijf: ze vervoeren 24 uur per dag kleine en grote ladingen over de hele wereld, afgestemd op de behoeften van de klant.

Sergio Jiménez stelt de klant altijd centraal en doet er alles aan om de klant tevreden te houden: “Als de klant ons een opdracht heeft gegeven, hoeft hij hier zelf niet meer naar om te kijken. Wij passen ons aan zijn behoeften aan en nemen alle processen helemaal van hem over. Als wij een opdracht doorsturen naar een onderaannemer, vragen we als de opdracht is afgerond, hoe het is gegaan en of alles is gelukt. Daarnaast bieden wij 24 uur per dag een telefoonlijn voor noodgevallen aan.” Maar Jiménez vindt niet alleen de klant, maar ook het vervoer en de vervoerders heel belangrijk: “De kern van onze bedrijfsfilosofie is onze prestaties te optimaliseren zonder hierbij de klant, het transport of de vervoerders uit het oog te verliezen. We proberen de vracht op tijd en zonder problemen te leveren en vinden ook het welzijn van onze chauffeurs erg belangrijk. Zo letten wij erop dat ze bijvoorbeeld genoeg pauze houden. We kunnen de opdracht zo naar tevredenheid van alle betrokkenen afwikkelen”. De meest ongewone opdracht die we ooit hebben gekregen, was de opdracht om schoenen die een bekende voetballer had vergeten, naar een belangrijke wedstrijd te vervoeren die de dag erna werd gehouden. Dankzij de goede contacten met Emdipa-partners lukte het om de schoenen via de lucht en over de weg op tijd af te leveren. De directeur omschrijft zijn vervoersbedrijf op basis van zulke speciale gevallen graag met de woorden “Wij doen wat niemand anders doet”.

 

Passende aanbiedingen en nieuwe zakelijke contacten dankzij TimoCom

Emdipa is als tevreden klant van TimoCom al zes jaar vertrouwd met de belangrijkste voordelen van Europa's grootste transportplatform: “Wij gebruiken TimoCom dagelijks om onze werkzaamheden te optimaliseren. Met de vrachtuitwisseling vermijden we lege ritten en vinden passende retourvrachten, vooral voor routes die we vaak rijden binnen Europa. We besparen hier niet alleen geld mee, maar verdienen er zelfs geld op. Daarnaast waren we dankzij TimoCom in staat om uit te breiden in Europa en met behulp van het online transportregister konden we nieuwe en belangrijke zakelijke partners vinden waar we inmiddels al lang mee samenwerken”, legt Jiménez uit. Voor Emdipa zijn twee basisfunctie in de vrachtbeurs van toegevoegde waarde: “Voor onze speciale transporten zijn de filterfunctie en het automatisch actualiseren erg handig voor ons. Zo kunnen wij altijd precies aangeven waar we op dat moment naar op zoek zijn of wat we aanbieden en hierdoor lopen we geen nieuwe opdrachten mis”, voegt Jiménez hier nog aan toe.

 

Aan de hand van het voorbeeld van Emdipa wordt duidelijk dat het transportplatform van TimoCom nuttig is voor alle vervoersbedrijven, of ze nu vooral grote, kleine, normale of speciale opdrachten binnenkrijgen.

Persbericht downloaden
top