Nieuw record voor TimoCom in 2017
Het grootste transportplatform van Europa blijft groeien
Erkrath, 05-03-2018 – Het TimoCom-transportplatform groeit ook in het boekjaar 2017 verder. Met 90,7 miljoen vracht- en laadruimteaanbiedingen (2016: 68,3 miljoen) heeft het IT-bedrijf uit Erkrath afgelopen jaar een nieuw record bereikt met het aantal online geplaatste aanbiedingen. Er werd in 2017 ca. 1,4 miljard ton vracht in Europa aangeboden via het platform.
Het aantal gebruikers dat hun transportopdrachten digitaal via het IT-platform afhandelt, is met meer dan 127.000 verder gestegen in vergelijking met een jaar ervoor (2016: 110.000). De omzet steeg in 2017 met 5,7 miljoen tot 67,9 miljoen euro. Daarmee behaalde het bedrijf dat in 1997 is opgericht, de beste omzet tot nu toe. De IT-dienstverlener heeft momenteel meer dan 40.000 klanten (2016: 36.000).
Volgens Gunnar Gburek, de woordvoerder van TimoCom, is deze ontwikkeling het gevolg van het aanhoudend goede economische klimaat en de toenemende digitalisering van de werkzaamheden in de transportbranche en logistieke sector in Duitsland en in Europa. “Expediteuren en bedrijven in industrie en handel vinden de juiste transportpartner door een paar keer op de muis de klikken – en andersom ook. Steeds meer klanten gebruiken de IT-oplossingen op ons platform om flexibel te kunnen reageren op de meest uiteenlopende transportbehoeften en kunnen hun activiteiten zo makkelijk efficiënter aansturen”, zegt Gburek.
Zo heeft TimoCom in 2017 het aanbod op het transportplatform verder uitgebreid met de toepassing 'TC Transport Order®'. Hiermee kunnen bedrijven hun transportaanvragen digitaal naar meerdere transportpartners tegelijk sturen, prijzen aanvragen en opdrachten volledig digitaal vergeven. Sinds de lancering van deze toepassing in juli 2017 zijn er al 12.900 transportopdrachten verstuurd. Met de 'digital handschake' bij het afhandelen van de opdracht ontstaan zo veel succesvolle samenwerkingen.
Het aantal aangesloten telematicasystemen die allemaal op het TimoCom-transportplatform te vinden zijn, is in 2017 uitgebreid met 30 aanbieders naar 230 aanbieders. Verder kunnen klanten via een interface positiegegevens van kortlopende transportopdrachten naar het eigen transportmanagementsysteem overzetten en bewerken om hiermee de kwaliteit van de dienstverlening en de klanttevredenheid bij transportopdrachten te verhogen. “We bieden momenteel alle functies aan die bij het afhandelen van transportopdrachten nodig zijn om voor meer zichtbaarheid in de supplychain te zorgen”, zegt Gburek en hij heeft het hierbij over het transportplatform dat steeds wordt uitgebreid met nieuwe functies.
Om ruimte te maken om door te groeien, is het hoofdkantoor in Erkrath uitgebreid. Deze uitbreiding wordt in de zomer in gebruik genomen. Bij deze vestiging en de drie andere vestigingen in Polen, Tsjechië en Hongarije zullen dan meer dan 460 medewerkers (2016: 400) van 34 nationaliteiten werken aan het verder ontwikkelen van het grootste transportplatform van Europa.