19.12.2012

Vrachtbeursaanbieder perfect ingebed in sociaal netwerk

Meer dan 15.000 fans op TimoCom Facebook

(1)

Natuurlijk drukt niet iedereen op „vindt ik leuk“ bij alles, wat vrachtbeursprovider TimoCom op Facebook zoal doet. Dat neemt niet weg dat de IT-dienstverlener uit Düsseldorf inmiddels meer dan 15.000 fans op 14 landenpagina's voor zich heeft weten te winnen. En dat in minder dan twee jaar. Welke strategie het bedrijf daarbij hanteert en wat dat voor de klanten oplevert, leggen TimoComs marketing director Christof Thesinga en online marketing manager Thomas Klein graag even uit.

Ongefilterde communicatie
Aanwezig zijn, waar onze klanten opereren – Dat motto heeft zich Europa's marktleidende vrachtbeurs heel goed ter harte genomen. „Facebook is voor ons een nieuw, extra kanaal, waarmee we contact met onze klanten onderhouden“, verduidelijkt marketing director Christof Thesinga. Zo hebben we om te beginnen de afgelopen twee jaar 14 Facebook-pagina's voor de strategisch belangrijkste landen ingericht. Ook de door TimoCom gesteunde vereniging Die Transportbotschafter e.V. beschikt over een eigen Facebook-profiel. Hier kunnen bezoekers rechtstreeks en ongefilterd niet alleen met TimoCom-medewerkers, maar ook onderling van gedachten wisselen. „Via „Vind ik leuk“ op Facebook heeft men de mogelijkheid om bij TimoCom aan te sluiten en onmiddellijk en rechtstreeks feedback te geven. Op deze wijze oefenen onze Facebook-fans ook invloed uit op bestaande en toekomstige producten“, aldus Thesinga.

De inhoud telt
Wat TimoCom op Facebook publiceert, wordt niet aan het toeval overgelaten. Niet voor niets organiseert online-verantwoordelijke Thomas Klein geregeld redactievergaderingen, waarop acties gepland en onderwerpen besproken worden. Daarnaast lanceert TimoCom uiteenlopende fanacties en stuurt het bedrijf zijn mascotte „Jan“ op reis, bijvoorbeeld in het kader van een fotowedstrijd. „Uiteraard vallen er behalve positieve reacties ook altijd wel kritische geluiden op onze pagina te lezen. Dat is normaal en daarmee moet je weten om te gaan. En wij proberen altijd, daar zo snel en zo gedifferentieerd mogelijk op in te gaan, vult Thomas nog aan. De Facebook-presentatie van TimoCom kan overigens ook zonder aanmelding op www.facebook.com/timocom.nl worden bekeken.

Persbericht downloaden
top