skip navigation

Het transportlexicon

Lexiconvermeldingen

A B C D E F G H I J K L M N O P R S T V W Z

Tijdvenstermanagementsysteem

Het doel van een tijdvenstermanagementsysteem is lange wachttijden te vermijden. Zodat een expeditie of vervoerder bij een supermarkt lossen kan, moet hij een afspraak via de portal (tijdvenstermanagementsysteem) maken. Op het portaal, kunt u zien welke tijden bij de losplaats nog beschikbaar zijn (bijvoorbeeld 14:00-15:00 uur) en kan dit dan reserveren. Het is belangrijk dat de vervoerder op tijd voor de afspraak aanwezig is zodat hij meteen aan de beurt komt. Er kan korte wachttijden ontstaan. Als de bestuurder het tijdvenster niet na kan komen, omdat hij in de file staat of panne heeft, moet hij een nieuwe afspraak maken. Het is vergelijkbaar met de vliegtuigafhandeling. Luchtvaartmaatschappijen hebben "time slots", waarin een vlucht moet plaatsvinden. Anders verloopt het tijdvenster en dan kunnen strenge hoge straffen komen.

Zie tevens:

  • Transportmanagementsysteem

    Eentransportmanagementsysteem (TM-System) is een tool voor de planning. Met een transportmanagementsysteem kan men opdrachten die van de verlader / producent binnenkomen bewerken en beheren. Hiermee [...]

Altijd up-to-date

Hier kunt u zich aanmelden voor de gratis nieuwsbrief.

Aanmelden

Vul a.u.b. de gemarkeerde velden correct uit.

Alle met '*' gemarkeerde velden zijn verplicht in te vullen.

Door uw registratie te versturen, gaat u automatisch akkoord met onze richtlijnen inzake gegevensbescherming.

Aanmelding voor de nieuwsbrief:


Uw persoonlijke gegevens (e-mailadres, naam en voornaam) worden voor het sturen van informatie door TIMOCOM GmbH naar de database van SC-Networks GmbH (bevoegde rechterlijke instantie: Kantongerecht München, registratienummer: HRB 14 65 73), Enzianstr. 2 in 82319 Starnberg doorgegeven. SC-Networks GmbH is onderworpen aan de Duitse wet op de gegevensbescherming (Bundesdatenschutzgesetz) en de instructies van TIMOCOM GmbH.

top

Ik ga akkoord, dat deze website cookies voor analytische doeleinden, gepersonaliseerde inhoud en voor reclame gebruikt. Lees meer