Succes in de niche: handels- en transportbedrijf uit de landbouwsector overtuigt met consequentie
.
Korte lijnen. Duidelijke communicatie. De best mogelijk service. En niet te vergeten: beloftes nakomen. Waarom dat laatste niet alleen belangrijk is voor de klantenbinding, maar ook voor het eigen succes, verraadt het bedrijf Van der Sluis Handel en Transport BV in het blogartikel.
Niet elk succes is meetbaar
Van der Sluis Handel en Transport BV heeft zich van begin af aan in de landbouwindustrie gespecialiseerd en sindsdien zijn beproefde oude processen voortdurend verbeterd. Zo is de vrachtwagentechniek gemoderniseerd, het productaanbod uitgebreid en de service geoptimaliseerd en zijn ook de processen in de hele waardeketen verder geïntegreerd. Alle besluiten zijn op de lange termijn gericht en precies op de hoofdactiviteiten afgestemd. Maar een andere succesfactor is niet zo makkelijk te omschrijven. VDS heeft namelijk een team dat altijd goedgehumeurd is, of ze nu achter de computer of het stuur zitten of in het magazijn werken. "Daar heeft onze manager een heel goed oog voor gehad", zegt van den Berg. Misschien heeft de directie ook wel ingezien dat er een kern van waarheid zit in de spreuk: de medewerker is uw eerste klant.
Dit vindt u misschien ook wel interessant:
Succes in de niche: hoe kan de effectiviteit met een dubbele laadvloer worden verhoogd?
Succes in de niche: in zwaar transport zit muziek